Klippmaskin
Då jag är helt grön på allt vad klippmaskiner heter så lär jag fråga; måste man ha en speciell hundklippmaskin eller går det bra med t.ex den här? Jag tänker att den eventuellt kanske är för svag för att klippa päls om den är tänkt för att klippa människohår? Vad säger man i hundklippningsvärlden? 🙂
Det är en långhårig corgi som ska klippas om det spelar någon roll.
Vet faktiskt inte hur det fungerar med en människotrimmer till hund. Jag tror inte jagvhade vågst chansa :) Till min springer haer jag en Andis agc 2-speed.
Försökte klippa min Lhasa apso korsning med en maskin ämnad för människohår, det gick inte alls… den bara gled över pälsen utan att klippa alls. Det var dock inte en sån som du länkade till. Men jag hade nog inte vågat testa… du kan säkert hitta en bra maskin ämnad för djur till samma pris :)
/Agnes
ishestryttaren.blogg.se
Människorakare går oftast inte till hundar. Men en hund trimmar funkar däremot yppersta på människor också :)
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Vet ju inte hur just denna klippmaskin är men minns när min storpudel tik var valp och jag skulle testa att raka henne i ansiktet med min pappas rakapparat och trots att pälsen på nosen endast var några milimeter lång så gick det absolut inte att klippa, totalt värdelös. Fick verkligen svart på vitt att hår och päls är två helt skilda saker.

Min upplevelse är att det är lite olika beroende på hundens päls och rakapparaten. Ibland funkar det, ibland inte. Säkrast att köpa en bra som är till hund!
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Det är inte jag som ska ha den, men ägaren har rätt mycket rabatt på Lyko så därför ville hon gärna köpa därifrån. Det blir rätt mycket pengar om man bara ska klippa hunden en gång om året att köpa en dyrare, men det blir samtidigt rätt dyrt att köpa en maskin för flera hundra som ev inte fungerar på päls. 😉
Det blev tillslut en Oster golden A5. Tack för hjälpen!