Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 640 ggr
MarHai
0

Video på Lynn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har tränat med Lynn i över en vecka nu.
Hon är en av de mest lättlärda hundar jag någonsin har träffat på! Förstår snabbt vad hon ska göra.
När jag började träna så var hon jättejobbig, drog och var överallt. Hoppade och ville inte lyssna.
Nu drar hon (knappt) längre. Hon lyssnar, och hon har lärt sig att när jag stannar så ska hon komma och sätta sig brevid mig.

Kolla in filmen.
Ber om ursäkt för kvaliten, men den är filmad med mobilen.
Titta i slutet, hur snabbt hon lyder! Jag är imponerad!
Hon är 7 månader.

Lynn på promenad

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Misimurf
0

Va söt hon är! Såg kul ut när hon bara tvärt satte sig ner när du stannade, förstår att du ä nöjd över träningen. Min cocker är oxå lättlärd. Dessvärre har jag inte koppeltränat henne ordentligt så hon drar en del och så skäller hon på allt och alla när hon är lös i trädgården men bortsett från det så ä hon jätte lydig, snäll och alldeles underbarSkrattande

lena1
0

vad söt hon är och det är en speciell känsla att få kredit för jobbet man gör med dem ;-)

MarHai
0

Ja, jag är ju van med jack russels som man måste kämpa mycket med. Blir helt chockad när Lynn gör som jag vill efter ett par gånger ;)
Kommer dock inte kunna träna med henne förrens på tisdag. Ev på söndagen, men då är det hundutställning.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin