Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 847 ggr
hannah96
0

Konstigt beteende!!

Igår kissade min hund inne 2 gånger, aldrig hänt efter hon blivit rumsren. Hon är nu 1 år och 4 månader. Nu ikväll har jag tittat på film i sovrummet, och hon brukar alltid somna eller iaf komma till ro direkt. ( hon ligger på golvet) men nu är hon pipig, gnällig, vill upp i sängen. Flåsig och typ helt uppe i varv trots att vi kom in och tagit det lugnt i minst 2 h. Kan det vara så att hon ska löpa igen eller vad kan det vara?..

Elsis matte
3

Urinvägsinfektion? Livmoderinflammation? (ovanligt på ung tik men det händer)

RosaMoln
4

Vår tik fick livmoderinflammation vid 10 månader i samband med att hennes första löp tog slut. Jag hade åkt till veterinären för att kolla upp det om jag vore du. Så tråkigt om det skulle leda till operation av livmodern :)

hannah96
0

Förmodligen har hon fått i sig något som hon inte ska, diarré två gånger inatt , och kräkt en gång på morgonen. För övrigt när vi är ute så mår hon bra, vifftar på svansen, dricker bra. Tänkte jag skulle avvakta med veterinär? Eller vad sägs?..

[Forest]
0

Förutom det som tagits upp så säger jag hon har inte löpt? Tror det kan höra med det, som hon är skendräktig. Så var våran ena hund i sin första skendräktighet hon har med åren blivit bättre kissar inte inne men kan pipa och flåsa, hon har inga "bäbisar" men kan bli mer stressig o grinig (mot sina systrar o andra hundar) denna tid. Men vill först att du tar henne till en veterinär för att utesluta uvi och livmoderinflammation.

Elsis matte
1

Dålig mage och kräkningar kan betyda livmoderinflammation… Tempa hunden och håll koll efter flytningar eller smärta. Det kostar inget heller att ringa och rådfråga en veterinär.

hannah96
1

Tempat henne och hon har 39 i temp, någon smärta eller flytningar har hon inte. Magen har lugnat sig lite, ringde till vet som tyckte att jag inte behövde komma in, endast om hon ändrar tillstånd ifrån sitt normala så skulle jag återkomma.. Tippar på att hon har ätit något illa igår kväll när mor var ute med henne och gick. 

Blir skonsam mat några dagar, och hålla lite extra koll! =)