Förvara färskfoder i -15?
Det brukar stå att man ska förvara färskfoder i -18 grader. Jag har tänkt ge Vom og Hundemat 5 kg korvar (som sågas/knäcks isär) och planerar därmed att köpa en ny frys. Jag hittade en frys jag gillade, men det står "Anpassad för (lägsta temperatur) -15" vilket jag tolkar som att den inte kan hålla en lägre temperatur än -15. Går det att förvara färskfoder i -15 eller måste det vara -18? Varför? Varför inte?
Jag tar även tacksamt emot tips om frysskåp/frysbox. Under 2000 kr. Viktigt att den är energisnål och gärna tyst.
Har ni tips på att dela korvarna får ni gärna tipsa om det också😉
#0 skall inte vara något bekymmer så länge du inte köper foder för minst 3-4 månader framåt i söten.
blir lite kortare hållbarhet på grejerna bara exakt hur stor skillnaden blir i hållbarhet vet jag dock inte men gissar på att den inte är speciellt stor iaf.
#1 Han kommer att äta 800 g om dagen, så då borde det väl vara okej att förvara i iallafall 1-2 månader. Det blir ju ganska fullt ändå😃
Läste recensionerna på den frysen jag tänkt mig och en lyder såhär: "En frysbox är en frysbox och så är det väl inte mer med det. Smidig är denna i alla fall. Och en glad överraskning när jag packade upp den var en stor etikett som talade om att den kunde användas i rumstemperaturer ända ner till -15, vilket är lite ovanligt idag. Alltså har jag just köpt en till som kan stå ute i sommarstugan även när den kyls ner i vinter."
Nu känner jag mig minst sagt förvirrad. Det är denna jag tänkt mig för den som är klokare på specifikationer än vad jag är😃
https://www.elgiganten.se/product/vitvaror/frys/M98CFW15E/matsui-frysbox-m98cfw15e-85-cm
#3 verkar vara en så basic frys som man kan hitta så inge extra lullull borde funka ypperligt för att hålla hundmaten fryst.
#4 Ja, det tror jag också! Det låter lovande, fast jag är lite osäker på hur stor den är utan att ha den framför mig, så jag kanske åker in och kikar på den innan jag beställer hem en. Jag håller på att äta ur det som finns i min andra frys också, så det lär ju finnas lite plats där också om det skulle behövas🙂