Bravecto
Någon som använder bravecto till sin hund? Våran golden har alltid haft halsband men har nu börjat fundera om det kanske är bättre med tabletten.
Fördelar/nackdelar? Finns det andra bra fästingmedel?
Här har du massor av trådar om bravecto.
https://www.google.se/search?hl=sv&q=Bravecto%20site:hundar.ifokus.se&gws_rd=ssl
Kör 3:e året på brevecto på våra hundar 👍🏼
Använde förra året, kör i år igen. Hoppas inget sker, men har inte fått en bekräftad källa som faktiskt bevisar att hunden/hundarna dött av just bravecto.
Vill gärna ha information om någon har tid och ork, Helst på svenska då jag har svårt att läsa och fokusera.
#3 Läkemedelsverket i Sverige och de europeiska läkemedelsverken håller på att utreda om de dödsfall som skett kan ha berott på Bravecto. Det finns alltså inga bevis än utan hundarna kan ha dött av nån skukdom eller annan medicin. Biverkningsrapportering funkar så att veterinären inte måste veta om det som hänt beror på en viss medicin, men om något som kan bero på läkemedel har hänt så rapporterar de in vad som hänt plus alla mediciner hunden fått på sista tiden. Så de listor som jag sett som gör sina rundor på nätet är bara på alla inrapporterade misstänkta biverkningar där Bravecto är en av medicinerna. När utredningen är klar kommer resultatet att komma ut på läkemedelsverkets hemsida, www.mpa.se.
Tant är ingen ålder, det är en livsstil!
Tredje året nu och det bästa vi provat. Inga biverkningar, inga fästingar på mina hundar.
Haft på min sheltie, funkat perfekt verkligen!! Värt priset!!