När vet man om man "får" en valp?
Ska för första gången skaffa en hund från en kennel! (Har haft blandras innan). Har varit i kontakt med en kennel sedan hösten 2016, och senaste gången vi hördes var när tiken var parad. Nu är valparna födda (står på hemsidan) och jag undrar när man kan vänta sig få en "bekräftelse" på att man får en valp? Vet inte hur det brukar gå till! Är så laddad här hemma och kollar mailen varannan minut. Vill verkligen ha en valp från kenneln men vill inte sabba något genom att vara för "på" och maila, eller verka ointresserad genom att inte maila. Hur ska man tänka?
Känner rent spontant att du borde höra av dig så uppfödaren vet att du fortfarande vill ha en valp.

Jag skulle kontaktat kenneln, antingen via mail eller telefon. Hej, vi var i kontakt i höstas och jag såg på hemsidan att tiken fått sina valpar nu. Jag är fortfarande intresserad av en valp och hoppas att det finns någon lämplig i kullen, eller vad man nu tycker är passande att skriva. Uppfödaren kan ju ha fler på kö än vad det blivit valpar i kullen och blir det ingen valp till er så vill ni ju ha besked så ni kan leta efter en annan hund.
Låter vettigt! Ja men precis, känner redan nu att det är i senaste laget att börja kontakta nya uppfödare, vill ju veta hur det blir så jag kan leta vidare om det skulle vara så..
Ja, kontakta!
Det kan hända så många missförstånd annars. Jag var i kontakt med en uppfödare i november. I början av januari föddes valparna och jag hade inte fått ett svar än… Då hade det visat sig att hon missade mitt mejl som jag skickade i början av december. Jag gick och oroade mig för att det inte blir någon valp samtidigt som hon tyckte det var självklart att vi skulle ha en. :D
Kontakta uppfödaren.
Jag har en valpkull nu, många som hörde av sig i höstas och ville ha valp, några har hört av sig efter att valparna är födda också. Såklart väljer jag dom som verkar intresserade fortfarande. De som hörde av sig i höstas som trots att dom fick information om när valparna föds osv inte hört av sig antar jag har ångrat sig/köpt på annat håll
minavitas.wix.com/kennel
Är själv i kontakt med en uppfödare, hon mailar oss om det är något och då mailar vi tillbaka såklart så att man visar intresse!
Jag är uppfödare och trots att jag har listor är det svårt att hålla koll på vem som var vem. Så ta kontakt med uppfödaren och visa intresse. Absolut lättast för uppfödaren att kunna planera lite också
Kontakta dem, det kan aldrig skada! Sålänge man har vänlig och har förståelse för att de kanske har fullt upp just nu :)
Tack för era svar! Jag har mailat men kenneln skrev att de inte kan lova något och får se om "det blir en valp över" till oss :( tråkigt och svårt att veta hur man ska planera ledighet osv, men det är väl så det är.
Jag går också och väntar på svar om jag får en valp från kullen eller inte. Valparna föddes för en vecka sedan! Usch vilken jobbig väntan det är! Man kan ju knappt tänka på något annat och jag övertolkar allt! Uppfödaren lade till mig på Facebook, är det ett gott tecken? Uppfödaren lät lite trött senast jag ringde, är det mig hen är trött på? vill beställa böcker om lydnad och hunduppfostran men vill samtidigt inte sätta mig in för mycket så jag bli alldeles för besviken om det inte blir något…😫
Jag personligen lägger inte till folk på facebook bara för att dom är intresserade utav valp, jag vill känna innan jag lägger till folk att det kan tänkas att personen kommer få köpa en valp av mig.
Men det är ingen garanti. Vad som helst kan dyka upp på vägen.
Att uppfödaren lät trött beror förmodligen på att den har en valpkull hemma på en vecka. Det är oerhört energi dränerande.
När jag har valpar tycker jag att det är skönt att åka till jobbet och vila upp mig (Jag jobbar natt, sambon dag så det finns alltid nån hemma)
Beställ du dina böcker, ju mer du engagerar dig desto större chans skulle du ha hos mig iaf.
Om det nu inte blir en valp från just den här kullen som du tittat på, kanske du köper en annan valp och ju mer du kan om hundar innan du får din efterlängtade valp desto bättre för din blivande familjemedlem
minavitas.wix.com/kennel
Vi fick veta redan dagen efter födseln att en valp var till oss.
#12 känner igen mig! Vill inte hoppas för mycket för vill inte bli besviken men kan ändå inte låta bli…!
Valparna är nu över fyra veckor och jag har inte hört något :/ Är även i kontakt med en annan kennel som ska ha valpar senare och hoppas att det i alla fall blir något av alternativen! Annars blir det till att vänta till 2018… denna eviga väntan! ;)