Vilken ras passar just mig?
Hejsan!
Är en djurgalen människa som just nu har en kanin men i framtiden så vill jag jättegärna ha en hund!
Men jag vill veta vilken ras som passar mig.
Jag är en person som älskar att gosa med djur och kan göra det i timmar. Pälsvården är rätt så enkel och jag vill ha en lagom stor hund.
Jag har blivit förälskad i just en hund som är en blandning mellan Dvärgpuddel och Cockerspaniel och någon ras till. Så mjuk och len päls samt en lagom livlig hund.
Vill du att vi skall tipsa om raser? I sådana fall måste vi veta vad du kan erbjuda hunden ;)
Vill dina föräldrar ha hund överhuvudtaget?
Om inte så får du vänta med jycke tills du flyttat hemifrån.
Som #1 är inne på, vad kan du ge hunden?
Vad vill du göra med den?
Hur mycket och ofta vill/kan du aktivera den?
// Harley
#2 När jag kan flytta hemifrån till en mysig liten stuga och är färdigutbildad😍
Mycket kan jag erbjuda då. Massa gos, ett bra foder, mycket aktivering varje dag. Långa och korta promenader.
Kommer att tillbringa tiden ca 3 timmar om dagen.(Men mer blir det).
Vaccintioner till oönskade sjukdomar, kastrering, försäkring.
Mer? Kan skriva en hel bok om ni vill. Kan skriva upp hela schemat=) Så mycket planer har jag.
#3 Vilken typ av aktivering? Vad vill du att hunden ska ha för egenskaper och vad vill du helst att den inte ska ha för egenskaper?
// Harley
#4 Agility, spårning, bollar m.m.
Egenskaper som jag vill ha:
En gosig hund som är lagom pigg. Som kanske älskar långa promenader!
Egenskaper som jag inte vill ha:
En trubbnosig hund som är sur och som hela tiden vaktar och skäller på okända människor. (Ingen vakthund, trubbnosig hund, eller hundar som är till för att jaga)
Är mer och mer fast för den Engelska Cocker spaniel.
Jag skulle nog säga cocker spaniel. Dem har denna mysiga jätte gulliga sidan men sen när det gäller så kan dem också vara aktiva och gillar att hänga med.
Men sen är det viktigt att inte glömma att alla är individer. Bara för dem cockrar jag har träffad är så här så är det inte säkert att alla är det.
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Låter som vilken sällskapsras som helst :)