Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 969 ggr
angelitoo
0

Drömmar om hund

Jag är 18 år och bor hemma och jag vill verkligen ha en hund. Samojed främst. Men mina föräldrar är strängt anti. Jag är dessutom deprimerad (och har en rad andra diagnoser) så jag tar extra hårt på att inte ha en hund, det gör ont. Vad kan jag göra?

Sjuttan
0

Då kanske kan hitta någon hund som du kan "låna". Kanske för att gå promenader med eller vara hundvakt åt. Lycka till!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Elsis matte
0

Som föregående säger, kolla om det finns hundägare i området som behöver promenadhjälp eller passning. Och om du är sugen på just en samojed, ta reda på om det finns en uppfödare inom rimligt avstånd, som kanske är intresserad av ett par extra händer då och då.

Karmatarerskanise
0

Sätt upp lappar om att du kan gå ut med hundar. Eventuellt passa hund på helger och liv om någon reser bort.

jenmjao
3

När man mårpsykiskt dåligt kan hundägandet går jätte bra eller käpp rätt åt helvetet, Och då känner man sig mer värdelös om man redan är deprimerad ellerliknande.
Du får gärna skriva pm om du vill, Jag mår psykiskt dåligt av olika anledningar och har 2 hundar, jag skaffade min första när jag var 18år.

Changrila
0

Det du kan göra, förutom att vara hundvakt, är att räkna på vad det skulle kosta att ha hund. Räkna ut hur mycket en hund kostar i månaden, planera för ett sparkonto som du kan ta av om hunden blir sjuk och behöver veterinärvård, räkna på hur mycket tid du kommer kunna och vilja ge hunden. Se till att ha allt nerskrivet och visa det för dina föräldrar. Får du allt att gå ihop så kanske de kan hålla med dig om att det är en bra idé med hund. Håller de inte med, då har du ändå en bra koll för hur du ska få ihop det sedan, när du blir äldre och inte behöver anpassa dig efter vad de tycker.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

[Ms_Raptorskull]
3

Du råkar inte bo i närheten av Jkpg? Jag har en samojedtik, visserligen så lämnar jag knappt hemmet om hon inte är med pga min ångestproblematik så hundvakt blir lite svårt 😃men du skulle jättegärna få följa med oss till bhk/på prommisar eller så:) Släng iväg ett pm om det låter intressant 👍

ForeverEmma_
0

Säger som #3 sätt upp lappar i området där du bor om att du kan gå ut med hundar osv. gjorde det jätte mycket när jag var mindre och gick nästan konstant ut med grannens hund för jag älskade den.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta