Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 672 ggr
[Nalle-]
0

Helgen 8-9 april

Då var det äntligen fredag och helg! 😃 Vad ska ni hitta på med era fyrbeningar under helgen?

Helena89
2

Agilitykurs på lördagen, sen ska hunden vara hemma med vår son, mormor och hennes hund hela eftermiddagen medan jag och sambon ska gå ut. Och på söndag så åker vi till svärfar och klyver ved, kanske puttar lite får mellan varven.

RosaMoln
0

Morgondagen blir lugn, lite lydnadsträning eller ett spår på förmiddagen inna jag ska iväg mitt på dagen. Söndag blir det lydnad på förmiddagen och agility på kvällen :)

[Nalle-]
2

Jag och Asko ska tävla rallylydnad imorgon! Och på söndag blir det noseworkträning, nästan en träningstävling skulle man kunna säga 😃 Vi har haft så fint väder idag så jag hoppas det håller i sig!

Ambrose
0

Jag är och hälsar på föräldrarna. Ska meckaed bilen så Nita får ligga inne och vila. Ska försöka övertala föräldrarna om att vi ska ta en tur ut på någon ö och grilla korv om vädret är lika fint imorrn!

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Changrila
0

Vi ska soooova! Nämen. Jag borde träna lite rallylydnad, sedan blir det långpromenader med lösspring. Kanske plockar fram kameran också.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

nypisnina
0

Ska ta med honom på en mindre släktträff, han behöver öva på mycket folk, utöver det så blir det långpromenader och så ska jag fortsätta öva på att få klippa hans klor som han är rädd för. Utöver detta så blir det myyyys! 😃

JoannaLi
0

Påsklov! Vilket började starkt med första riktiga stressblockeringen på… Mycket länge. :/ 

Så i helgen blir det enbart återhämtning! Vila, mys och serier. Men under veckan blir det bland annat supermycket spår :D

Sugar Mist
0

Vi gör inte så mycket i hundväg den här helgen.

Han får hänga med som stallhund nu under helgen, och idag har vi hämtat hö, köpt spånbalar och fixat iordning lite i boxen där det ska flytta in ett ungsto i övermorgon.

Imorgon ska vi till stallet igen, ska höra lite om hur jag ska spänna upp tråden i hagen, städa rent lite mer och sätta upp lite krokar och trixa lite mer för att förebereda, sen på kv. åker jag och en vän neråt i landet för att på söndag hämta häst :)

-

Lona
0

Fyra av våra sju hundar är sjuka, två ganska illa även om de är hemma igen så det blir inte mycket gjort. De tre som fortfarande är friska ("än så länge" som veterinären dystert sade) får finna sig i att det inte händer så mycket just nu… Det finns varken tid eller ork för att engagera sig i aktiviteter för dem. Vi får väl sitta på tomten och njuta av vårvädret som utlovats.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Joyous
0

Först ska jag sova och ta sovmorgon, sen blir det en riktigt lång promenad innan Humla och jag, äntligen, kan få flytta in i nya lägenheten. På söndag blir det några timmar på brukshundsklubben.

Lona
0

#10, Åh, vad roligt! Hoppas att ni kommer att trivas :-) .

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

apportbocken
0

Vi tar helgen som den kommer. Idag var vi ute på en ca 1 timmes långpromenad med inslag av lek med andra hundar. Det räckte för att trötta ut beardisskägget som har sovit hela eftermiddagen. Gulle, han är alltid så pigg ute, hela promenaden, och så slocknar han direkt när vi kommer hem.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃