Vilken storlek åt valp?!
Hej! Jag får hem min valp i april och jag har ingen aning om vilken storlek på halsband valpar har när dom kommer. Är en schäfertik som är 8 v vid leverans. Har frågat uppfödaren men väntar på svar. Vill ju shoppa haha :)
Köp ett reglerbart :)
Jag rekommenderar reglerbar sele istllet
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag ska också få hem valp i april. Jag har köpt ett retrieverkoppel och så ska jag prova ut halsband och sele när han är hemma🙂
Det finns ju enkla valphalsband med snabbknäppe som är väldigt ställbara, och även ställbara halvstryp. Satsa på något i den stilen för valpar växer som ogräs!
Tror uppfödaren oftast skickar med ett enkelt halsband och koppel. Då kan du ta med valpen och prova ut grejer sen.
#4 Isåfall bör man fråga uppfödaren om det innan, jag har inte fått med halsband till någon av valparna :)
#4 Aldrig fått det eller varit med om det
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nähä, har bara lagt märke till att de flesta uppfödare vars sajter jag kollat på skriver att de skickar med ett litet paket, oftast bestående av en liten filt med invand lukt ,en leksak och halsband med koppel, så jag trodde det var regel numera.
Hur som, köp nåt billigt och skaffa bättre sen. Så skulle ivf jag göra.
Tack för era svar! Min uppfödare svarade så har nu beställt hem ett halsband åt valpen:)