Ensamträning
Tack för tipsen i mitt andra inlägg men här kommer några följdfrågor… Valpen gnäller och ylar när jag går på toa och stänger dörren om mig men oftast blir hon tyst efter en liten stund men enstaka gånger ylar hon hela tiden….är det för tidigt att stänga om mig då? Det är likadant när jag går ut i trapphuset eller stänger av med kompostgaller inne. Ska jag helt strunta i att lämna henne just nu eller fortsätta som jag gör? Jag var också tvungen att lämna henne hemma hos mig med min mamma för att åka och handla då ylade hon och låg vid dörren och gnällde hela tiden, jag var borta typ 20 minuter en halvtimma. Hon är van vid mamma så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Hon vill inte sitta själv i bilen heller så ta med henne är ingen lösning. Jag har skickat mamma eller brorsan att handla men tänker att det kunde ju vara skönt om jag kan göra det själv.. ..
Nu har jag inte läst din andra tråd men tycker inte att du ska sluta med att stänga dörren om dig, jag hade väntat där inne tills det blir tyst (räcker med någon sekund) så att hunden tillslut kopplar att matte/husse kommer ut när jag är tyst. Hur stor yta hade hunden när du gick till affären och hur trött var den? Hade försökt minska utrymmet samt inte haft hunden i hallen och se till så att hon är trött när du går.