Hon hatar nya valpen!
Hej vi har två hundar hemma som inte är sams! Den äldre hunden (amstaff, schäfer, cane corso och mastiff blandning) hatar den nya hunden (Australian shepherd). Så fort valpen kommer nära visas tänderna och lite morr. Valpen får inte göra något. Det har hänt någon gång att vår äldsta hund bitit valpen lite lätt. Och ja, vi har kollat om det är något fel på den äldre hunden men icke. Valpen har varit hos oss i snart 3 månader och jag börjar blir orolig :/. Agh, vad ska jag göra? (Jag vill inte göra mig av med någon av dom)
vissa hundar gillar inte valpar, när min hund va valp så hatade verkligen min syrras hund honom, hon tyckte han va jätte jobbig, dom bodde ihop rätt länge när han va valp så hon fick dras med den jobbiga ungen.
Det blev långsamt bättre ju äldre han blev.
Vår äldre tik hatade den nya valpen i säkert 7 månader. Vid första löpet blev det bättre och nu leker älskar de varandra. Det blir bättre!!
Tycker att det låter fullt normalt. Den äldre hunden vill vara ifred och använder sitt hundspråk för att tala om detta för valpen (ljud/morr och mun/"bett"). Hade den velat skada valpen och inte bara markera så hade den gjort det. Se till att den gamla får vara ifred, och ge båda hundarna (främst den äldre) mycket egentid så att valpen förhoppningsvis är trött då de är tillsammans :)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se