Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 770 ggr
Cochon
0

Kissar inne, 2 år gammal.

USCH! KISS! SUCK! Vår ena Grand Danoistjej som är 2 år nu, hon har ganska nyligen löpt, men ändå varit "löpfri" i minst två veckor nu. Strax efter att hon hade löpt klart har hon börjat kissa på sig när hon blir glad. Både jag och sambon trodde det var någon konstig period hon hade hamnat i, men nej hon slutar inte! Kom precis hem, klockan är strax efter midnatt, och jag möts av två glada hundar, varav en kissar ner soffa, trägolv, dörrmatta och badrum. Att behöva torka upp kiss och moppa golvet mitt i natten efter att ha rest långt är inte det som man allra helst vill göra… Vi förstår inte vad vi ska göra åt detta problem, för det är verkligen ett problem. Hon är stor och när hon kissar på sig blir det inte precis en liten pöl utan en stooor pöl. Hon kissar i regel inne minst en gång om dagen så det känns inte alls särskilt fräscht. Man är dessutom måttligt irriterad på det faktum att hon aldrig har kissat inne förut och fattar verkligen inte varför hon har börjat göra det nu, någon som vet vad man kan göra åt saken? Tar gärna emot tips och råd.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

MoaL
2

Den klassiska frågan: Har ni varit till veterinären med henne? 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

FemFem
2

Om min hund plötsligt började kissa på sig skulle jag först åkt till vet för en undersökning.

Elsis matte
4

Självklart veterinären! Och hon kissar ju inte "inne", hon kissar på sig och det är något annat.

Cochon
4

Ok, verkar som att det blir ett samtal till veterinären som gäller.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[Forest]
3

Vi har en tik som inte kan hålla sig så bra kring löpet, ofta värre just efter. Fullt frisk är hon, men vi har på henne tikskydd med riktig binda i. Det hjälper att man slipper moppa och hon tycker om att ha den på sig. Men i ditt fall så ring vetten och kolla så hon inte har UVI :) Tips på ta bra kisse-prov är att ta med en soppslev så kan man lyckas sticka den under dom för samla upp lite kiss. Lycka till och skriv gärna hur det gick hos veterinären 🙂