Äntligen!
Äntligen kunde vi ta ut släden en kort vända då skaren blivit lite hårdare. Dock var det trots det tungt och ganska så bökigt men vi kämpade på allihopa. Kommer dock kika på en mindre lättare sprint släde och dessutom hoppas jag på utökning under året. Ska beställa en 4-spannslina också, linan Gizmo har varit provisorisk och det blev verkligen inte så bra som jag hoppades på. Men vi har nu kört den nya banan även med släde och inte bara kickbike & ATV.
Sajtvärd: Barnens ifokus † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus
Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!
.
Ä vad härligt det ser ut! Önskar jag kunde hålla på med sånt.
Jag håller med Hemul! Det där måste vara enda fördelen med vintern!
Vad roligt!!!!
❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta
GRYMT! MER BILDER! VIDEO!!!:D
Åh så lyxigt med snö, själv blir det bara barmark :(
"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama
Ååååh, så mysigt! 😍 Jag längtar till att snön ska töa bort (😇) så att vi också kan få köra!
Och så vill jag verkligen få prova att köra flera hundar, det känns så himla roligt!
#1 och #2 #3 Ja det är underbart! Lyckan är total att se hundarna få göra vad de är födda att göra.😃
#4 Jag ska försöka filma någon gång. 🙂
#5 Barmark funkar ju också att dra på, önskar lite mer tjockare och hårdare snö här 😐
#6 🙂Vad har du för ras?
.
Vad härligt!!
Funkar spannet lika bra med lösspringande hund på sidan?
#9 Ja det är ju väldigt bra träning att ha galningen där runt om oss. Men han ska förhoppningsvis kunna gå bredvid Gizmo då jag kör släden. Dock kommer han ju inte gå i något tävlingsspann framöver utan jag behöver bara alla muskler jag kan få då släden jag kör egentligen kräver minst 8-12 st hundar, alternativt 6 st kan också funka. Så att köra den på 3-4 st blir lite träning för både hundar och mig som snällt får springa och sparka på medan jag styr och har mig.
.
#7 Jag har en labrador (och lösspringade whippet) :)
Det ser riktigt härligt ut.
Gilla gärna oss på Facebook
https://www.facebook.com/ironwolfsleddogs/?ref=aymt_homepage_panel
#11 Mysigt! Just ja vi snackade ju förut ja!
.
Grymt fint du bor! Och polarhundar med blåa ögon måste ju vara i princip det coolaste som finns i hundväg :)
#14 Inte ögonen som räknas 😉Själv är jag rätt less och vill gärna ha en brunögd hund också. Du ska bara veta hur mycket trams man får höra 🤔Typ ''Nikki vore finare med två blåa ögon.'' eller ''Ska man ha en Husky ska den ha blåa ögon. Bruna är fult.'' 😟Och en massa, massa annat…
.
#15 Haha men vad fjantigt! Jag tycker det är lite ballt när de har en av varje jag. Men bryr mig verkligen inte så mycket. Alltid är det NÅTT folk ska ha värsta åsikterna om…!
De blåa ögonen hos polarraser är för att hundarna inte ska få ont i ögonen när solen reflekterar i snön har jag läst.
Om det stämmer kan jag inte svära på men gör det de så är nog dina hundar glada över sina blåa ögon iaf 🙂
minavitas.wix.com/kennel
#16 ser så fridfull och helt enkelt underbart ut!
#17 Folk är tyvärr som dom är.
Pratat med x antal uppfödare och typ alla kan berätta sina historier om folk som ringt med krav på ''Den ska vara vit, grå och lite svart med isblåa ögon. Stor och stark men inte dra i kopplet, kunna vara ensam hemma, yla på kommando, prata som den där pratande Huskyn på Youtube men inte störa grannar…''
Ja har fått min egna beskärda del av sånt strunt också kan jag lova!
Ex var min kompis ihop med en kille för flera år sen, min kompis har en Spaniel blandras och denna kille (nu mera ex) ville para min Nikki med den hanen för han trodde seriöst att då skulle det komma en valp med Nikkis utseende men den hanhundens lättsamhet och lydnad…
#18 Låter vackert men tyvärr tror jag det är en myt eller bara påhitt. Eftersom det finns Siberians med bruna ögon också samt med andra färgvarianter än blått och brunt. Vad jag vet finns ingen seriös studie på att ögonfärg har någon koppling till egenskaper. Precis som med oss människor, en blåögd person ser ju inte bättre eller sämre än en med bruna eller gröna ögon liksom.
Siberian huskyn har kvar färgvarianter på ögonen pga att man helt enkelt inte gallrat ur det ur avel som med en del andra raser.
Men väldigt fin tanke med reflektion i snön dock! 🙂
#19 Det är det också! Dock får matte springa en del själv innan hon kommit upp i antal hundar för släden 😉
.
#20 Stämmer säkert att det är en myt. Jag har faktiskt ingen aning
minavitas.wix.com/kennel