Sverige-Finland.
Någon som åkt båten över från Stockholm till Helsingfors med hund? Jag har såklart kollat upp vad som krävs för hunden för att komma över osv. Men jag är mer nyfiken på hur det kommer gå till med kontroller och sånt.. Tanken är att jag ska åka över med både hund och bil och jag undrar rent praktiskt hur det går till när man har hunden med sig? :)
Tydligen så kan man inte boka över internet om man har djur med sig.. iallafall inte där jag kollat. Så kommer ändå få ringa så småningom, men vill gärna veta så mycket som möjligt och ifall det är någon som har lite tips för att göra allt så smidigt som möjligt :) (Jag är inte så van vid att resa själv heller så jag är ganska lost när det gäller allt sånt 🤪)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Lägg gärna in din fråga på Finlandsforumet också! http://finland.ifokus.se/
Det brukar vara ganska mycket hundar på båtarna och det finns t.ex. en hundrastplats utomhus på ett däck.
Lycka till med resan!🐶🙂
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#1 Tack för ditt svar, får kolla in finland.ifokus också kanske :)
Hade ingen aning om att det fanns rastplats på båten.. Men det är kanske är ganska logiskt eftersom resan är ganska lång!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Har åkt över med hund 3ggr och det har gått hur bra som hälst. Hunden är välkommen vid vissa restauranger ( inte i bufféen) rastplatsen är bara en liten sandlåda (hanen gjorde sina behov där medans tiken inte gjorde det, när vi åkte över med valp lag vi tidningspapper i hytten) men se till att rasta hunden ordentligt före. Vid kontrollen kollade de pass och vaccinationer. Åker man över på helgen kan det vara en hel del fulla människor, så då kan det vara en bra idée att vara i hytten med hunden för det mesta, speciellt ifall man har en hund som inte gillar att främlingar kommer och hälsar på den.
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓