Hundar iFokus

Hundar

Etikett: media
Läst 4459 ggr
gejsa
1

Minns ni hunden Lajka?

I dag är det 50 år sedan hon skickades upp i rymden. Det stod att hon dog av stress och värmeupphettning efter några timmar i rymden.

Hon var en blandrastik. Vet inte hur gammal hon var.

Stackars hunden! :(

[Vargnatt-]
0

Ja huvva :( Tänker på henne när jag ser The Motorhomes musikvideo Into the night. Då gråter jag alltid

kerstinjoh
0

Är det så länge sedan? Ooops, inte kostigt att jag börjar känna mig gammal.

Stackars hund, men visst måste det ha varit en form av djurplågeri. Undrar om den frågan kom upp någon gång? Minns du Gejsa? Oskyldig

emmsaaan
0

Så synd om henne… Men som tur är så dog hon som en hjälte och nästan alla minns henne. Jag grät också till den där musikvideon…

kerstinjoh
0

Hittade ett kort på henne. Lite suddigt, men helt OK:

kerstinjoh
0

Sedan såg jag lite andra bilder på henne i rymndkapseln och jag slutade genast leta. Jag lovar er att den hunden var det synd om.

Liss
0

Oj, vad hon så liten.. har alltid fått för mig att hon hade schäfer i sig, men fel hade jag.

När jag förstod vad som hänt när jag var mindre och folk berätta.. usch vad arg jag blev då! Tyckte så jäkla synd om henne att hon skulle sändas upp ditt och dö bara för att människor är så nyfikna!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

V-lang
0

Stackars, stackars hund bara för oss, vilket djurplågeri *snyft*

gejsa
0

Nej kerstin jag kan inte minnas var inte född då ens. *fniss* Jag föddes 2 år senare ju.

Men det var nog inget snack om djurplågeri där. Dom hade hittat den och den hade ingen ägare. Dom har ju fortfarande mycket hundar som är vilda. Så det var ju bara en hund mer eller mindre för dom. :(

Men det var nog som att dö i en bil i sommarhettan för henne.

Menar du att du hittade bilder på henne när hon var död.

gejsa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är hon lilla Lajka.

Prizma_o_Kristall
0

Gråter

R.I.P Lajka!

[Linsenhejhej]
0

stackars lajka!