Lek:Hot or not?
Snor den här leken från "ridsport ifokus", då jag tycker den var lite rolig! Hoppas det är okej ;) Leken går ut på att man lägger ut en bild (i detta fallet på en/flera hundar) som nästa ska bedöma genom att skriva Hot, varför man gillade bilden eller Not, vad som kunde förbättras! Sedan lägger man själv ut en bild med frågan Hot or not? Hoppas ni fattar! Jag börjar då:)
Not, jättesöt valp men bilden är lite blurrig och jag gillar inte att delar av valpen går "utanför" bilden och därmed blir avkapade liksom. Men annars var det en supersöt vappis!
Superglad aussie 😂
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.

Not. Önskar att fokus låg på hunden, inte på ägaren? Jättefin hund dock :)
#5,glöm inte lägga ut bild;)

#6 försökte lägga upp en bild från mobilen, men det gick visst inte så bild kommer så fort jag har tillgång till en dator :)

kan lägga ut en så tråden hålls vid liv :P
Not, tyvärr! För "blå" bild, krispig.
Not, gullig bild på gullig hund men platt, brusig och blå… Men otroligt gullig Labbe! (Gissar jag på i alla fall)
Hot or Not?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#13 not, horisonten är sne, gillar inte hundarnas placering (för lite luft bakom labben) och avklippta ben. Annars var det fint ljus och fina hundar :)
#19 Tack, haha så söt hon är med sina vingar :-)
Not, tycker vingarna tar för mycket fokus från hunden. Men gullig bild!!
Får nog säga not. Hunden är urgullig, men skulle hellre sett en annan vinkel, samt mer luft under tassen 🙂
/ Sofia
TeamBlackShelties på Instagram
Not, enbart på grund av avklippa ben. I övrigt en väldigt fin bild på snygg hund! Skulle dock föredra om kopplet gick över ryggen istället, men sånt tänker man inte alltid på 🙂
/ Sofia
Not, rörig bild, avklippt hund.
Hot, älskar bilder vart man får se detaljerna i ögat lite mer!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
#31 Hot, trots att jag ogillar att man ser människan och att bilden hade varit finare utan så gillar jag solljuset på hundens ansikte, fokuset samt att bakgrunden gör att hunden sticker ut fint!
#32 Not, även om bilden på alla sätt är så himla skön kan jag inte låta bli att ångra att den där gulliga blicken inte är i Fokus. Nosen är ljuvlig den oxå. men just i detta scenario hade jag föredragit ögonen i fokus.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Not, även om bilden utstrålar en härlig känsla så stör bakgrunden. Dessutom föredrar jag lite mer space i ytterkanterna, nu är svansen kapad samt nästan armen 🙂
/ Sofia
#34 Hot! Älskar motljusbilder och hundarna är ju bara underbara 😍
Oj jag hann inte med där, sorry! Men på #35 säger jag hot också gillade den spanande blicken på hunden :)
Tycker faktiskt att den är HOT, även om motivet kanske är lite tråkigt, men du har en bra bildkomposition och en bra fokus :)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Både hot och not. Jag gillar själva bilen, komposition och vinkel samt hunden är urgullig. Dock faller inte redigering (antar att den är redigerad, ser så ut?) mig i smaken. Den svarta pälsen blir blå och den bruna röd, detta gör även att bilden blir en aning grynig. Så, lite för mättade färger för min smak. Men annars jättefin! 🙂
/ Sofia
#41 både och… men tar hot! Gillar hur hunden står och blicken men ogillar kopplet och bakgrunden med staketet
#42 Har lite svårt att förstå bilden haha! Känns som att det är två bilder som är ihopsatta. Urgulliga småhundar, men får bli not. Den är antingen för tight beskuren eller så skulle den vara beskuren mer, känns lite avklippt nu 🙂 Annars gillar jag fokuset på den bruna och att den andra hamnar lite i bakgrunden!
/ Sofia