Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 775 ggr
tmickis
3

Praktik

Är det någon som har några tips på praktikplatser, går 3e året på gymnasiet med inriktning hund så det ska vara hundrelaterat men helst inte djuraffär eller hunddagis :D

Aleya
2

Veterinärmottaging?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

tulinia
2

Vart i Sverige bor du? Det finns massor med "kursgårdar" eller liknande. Inom SKK kanske det kan finnas något också? 
Hundstallet, hundens hus Stockholm osv…

Vad vill du få ut av din praktik och vad vill du jobba med när du är klar?

tmickis
2

#2 Jag bor i Värmland och jag har redan praktiserat på en djuraffär och hunddagis och jag skulle vilja testa på något annat. Vill jobba med tjänstehund i framtiden. :)

lutralutra
0

Kan du inte höra inom t ex polis eller räddningskår om du skulle kunna få gå med en hundförare? Vet iofs inte hur de gör med praktikanter där men det är ju värt att prova =)

tiger tok
2

Hundtrim?

parsley
2

Kan du gå bredvid en vårdhundsförare?

JoannaLi
1

Hört med försvaret i Eksjö och Stockholm? I Eksjö får man gå med en hundförare, och i Stockholm har de hundträningsenheten, om jag inte missminner mig. 

Sen finns det ju företag som tar fram tjänstehundar, från blind-, diabetes-, epilepsi etc etc :)

tulinia
1

Följa med en terapi hund i tjänsten kanske?

Emouse
2

Har samma dilemma! Går första året på Västerås Ridgymnasium, hund. Ska ha vår andra praktik snart, har varit på hunddagis och djuraffär.

FÖLJER!🙂

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

lizton
0