Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 2268 ggr
hund_katt
0

utbilda narkotikahundar

Jag vill i framtiden utbilda tjänstehundar, då framförallt narkotika-, alkohol och kanske bomb/kruthundar och sälja till polisen/tullen, eller träna åt polisen. Vad är kraven för att få göra det? Vart vänder man sig? Försökte googla men hittade inte mycket :/

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Karmatarerskanise
1

Jag trodde faktiskt att utbildade hundförare  (poliser) gör det själv.

Herveaux
0

När jag tittat på Gränsbevakarna Australien, så handlade ett avsnitt mycket om deras tullhundar och utbildningen av dessa.
Där var det, som Hera är inne på, hundföraren som utbildade sin hund.

Har du letat info på tex Polisens hemsida?

Edit: Hittade detta företag http://www.k9narc.se/
dom kanske kan ge tips eller att du jobbar för ett liknande företag?

// Harley

hund_katt
0

Kan hända att dom utbildar själva, var jag som trodde jag hört om andra som utbildat tjänstehundar och sedan sålt till tullen och polisen. Visste att det var så med assistanshundar, men Hade för mig att det var så med tjänstehundar också. #2 ska kolla!

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

taylor__lambert
1

De utbildar ofta hundarna själva. Däremot vet jag någon kennel som säljer sina valpar till polisen för att de vet med sig att de har potential till att bli bra tjänstehundar, men jag vet ju också att ägaren till den kenneln tränar och tävlar mycket IPO och bruks på hög nivå kan vara därför polisen också vill ha därifrån.

K9narc är ett väldigt bra företag som utbildar hundar i specialsök, har själv tänkt att gå någon utbildning där när jag har rätt hund :) dom är väldigt aktiva i en FB grupp för just tjänstehundar och lägger upp väldigt ofta videos på sina sökhundar vilket är både inspirerande och trevligt att kolla på.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

AktivaSiri
2

Som affärsidé att sälja hundar till polisen är det idag dessvärre så att det är väldigt dåligt betalt om man ser till tiden man måste lägga ner på det för att få fram hundarna.

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

Wellcraft
0

Hundförarna gör det själva, de går även tillsammans på regelbundna l-test m.m för att se till att ekipaget håller måttet.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Majken!
1

Du kommer ha två rätt stora problem. Ett är att man inte får inneha narkotika, vilket kommer göra din träning problematisk. Det andra är att polisen betalar väldigt lite för en hund som testats och anses vara lämplig. Jag blev erbjuden 40 000kr för min lämpliga schäfer från polisen, vilket inte var i närheten av kostnaden jag betalat för att utbilda henne.

Lona
1

#7, OT, men hur utbildad var hon? Det är ju möjligt att det skiljer mellan olika typer av tjänstehundar men Nikka (labbe) var de beredda att ge 35 000:- för när hon gjort L-test som narkotikahund, hon var totalt otränad förutom i jakt. Det är iofs fyra år sedan, om det spelar någon roll.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Majken!
1

#8 Hon var två år, uppflyttad i lkl, färdiga anskällningar, MH och L-testad, röntgad. En hund som hade gått rätt in i deras verksamhet som patrullhund och som de hade ett mycket gott öga till. Men som affärsidé håller det inte att ha svenska polisen som eventuell köpare, det kostar mer att ta fram hundarna än vad det smakar.