Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 454 ggr
Lexie82
0

Tillskott för överviktig hund

Sedan min hund kastrerades för några månader sedan så har han blivit så himla glupsk, Sen hjälper det ju inte att det blev infektion i operationssåret, så det tog 2-3 veckor innan han kunde röra sig normalt. TRE kilo gick han upp på den korta tiden!

Jag har fått ner vikten en del redan, nu väger han bara ett kilo mer än innan, och det har jag gjort genom att tillsätta en massa riven morot till maten, för att på så sätt kunna minska dagsransonen. Och ökat motionen till normalt igen, så klart.

Jag skulle gärna vilja ha tips på annat kalorisnålt jag kan tillsätta i maten. Vitkål har jag provar, men det tyckte han inte om. Morot gillar han, men det blir ju lite enformigt.

VildaVittra
0

Har du provat att tillaga vitkålen åt honom?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Herveaux
0

Provade du att ge rå vitkål?
Jag läste någonstans att om man kokar den lite lätt brukar de flesta hundar inte kunna motstå den.

På ett hunddagis jag jobbade på förut så fick chefen ett tips om att ge sitt matvrak  varmluftspoppade popcorn. Viktigt att det var just varmluftspoppade så det inte åker med extra fett. Givetvis inget tillsatt salt eller smör på.
Om detta är något att testa vet jag inte, mer kunniga får mer än gärna tycka till!

// Harley

lizton
2

Kokt potatis av fast sort (ej nykokt, gärna gårdagens kokta potatis) rek som bantarmat till hungrig vovve. Det mättar mycket och om du väljer fast sort och ej nykokt så har den lågt GI.

Lexie82
0

Jag som nästan aldrig äter kokt potatis.. Aja, får köpa hem till hunden i alla fall. Hur länge håller sig kokt potatis i kylen?

lizton
2

#4 I minst fem dagar, men en vecka går nog också bra till en hund som är hungrig och inte kräsen. Själv skulle jag inte vilja äta så gammal potatis för smaken försämras, men farligt är det inte. Låt potatisen kallna innan du sätter in den i kylskåpet så att inte fukt bildas på skalet. Fukt gör att det håller sämre. Om hunden ska äta potatisen nästa dag gör det inget, men om du ska förvara den längre tid,  så låt den kallna först.

russin
0

Kokt vitkål (mina älskar kokt, men skulle aldrig äta den rå) och kokt broccoli är bra utfyllnad.