Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 2015 ggr
Lizelda
6

Hemliga Tomten

Nu är det dags för Hemliga Tomten igen, lite sent men dock! För er som inte varit med på Hemliga Tomten så går det ut på att man anmäler sitt intresse, får namn och info om en annan deltagande och skickar sedan en (hundrelaterad) jul(i)klapp till den Glad En annan deltagare kommer få ditt namn och göra samma sak så man skickar ett paket till en person och får sedan ett paket från en annan person Glad Vem du ska skicka till är hemligt tills personen fått sitt paket. Du får självklart skriva vem det är ifrån i paketet men tills dess är det hemligt.

Att vara med är jätteenkelt! Gör bara såhär:

Skriv ett meddelande i denna tråd om att ni vill vara med. Skicka sedan ett PM till mig med namn, er adress, er hunds storleksordning och tre ledtrådar om era hundar. Exempel:

1. Min hund älskar pipleksaker!
  2. Jag tycker inte om rött.
  3. Min hund tål inte spannmål.

Du ska även ange din hunds storlek genom att kopiera nedanstående och kryssa i din hunds storleksklass. Skriv gärna ras också.

[ ]  < 10 kg [ ] 10-20 kg [ ] > 20 kg

Ledtrådarna är inga önskelistor. Din hemliga tomte ska själv få klura ut något roligt att ge!

Sista anmälningsdatum är den 25 November.Den 26 November får man ett PM med ett användarnamn och tillhörande adress och ledtrådslista. Detta användarnamn är alltså personen man ska skicka till.

Var gärna lite kluriga! Tre ledtrådar är inte så mycket att gå på, men om man kikar runt på forumet efter användarens inlägg så kan man få reda på mycket mer. Har ni inte fått reda på hundens ras till exempel, så är det smart att titta i bildtrådar och liknande. Får man en ledtrådslista som i mitt exempel, så måste man ju inte köpa en blå pipleksak bara för att det är enklast. Men man får!

Tips och idéer finns här.

Regler

• Julklappspriset ska vara minst 100 kronor inklusive frakt. Det är inte kul att få en present av lågt värde om man själv skickat något dyrt!
  • För att få delta måste du ha varit medlem på iFokus i minst 3 månader och skrivit minst 50 inlägg/kommentarer på andras trådar.
  • Paketen måste skickas innan den 15:e December.
  • Anmälan är bindande. Har ni anmält er, så ska ni skicka ett paket. Det är inte det minsta kul att inte få paket alls när man själv har skickat.
  • Om din hund har några särskilda allergier, nämn detta i ledtrådslistan.
  • När du lämnar in paketet hos Posten, begär kvitto på att du skickat in ditt paket. En kopia på detta kvitto ska skickas till mig på PM. Detta för att säkerställa att alla skickar sina klappar!

Vill du skicka fler paket för att få fler tillbaka? Absolut! Maxgränsen går vid 3 paket, annars är det fritt fram.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

thea_thea
2

Åh jag vill vara med i år igen!

Lizelda
2

#1 Härligt!

Fridaaaa
2

Anmält mig, kommer bli skoj! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

neko
2

Jag är också med! 🙂

neko
0

putt

Zadeira
0

TS,  jag äyfiken på det där med kvitto på posten. Jag har aldrig kunnat få kvitto om jag bara skickar med vanliga frimärken eller postens vadderade kuvert. Måste man inte skicka typ rekomenderat då och det kostar väl pengar?

Fridaaaa
0

#6 Som jag förstår det så gäller det om man lämnar in det hos posten, då får man kvitto, inte om man skickar i vanlig postlåda

Zadeira
0

#7 Nej, det har jag aldrig kunnat få om jag inte skickar det rekommenderat. Även om jag skickat från ett postombud.

Fridaaaa
0

#8 Ok det har jag alltid fått.

IdaL
0

#8 be om kvitto när du lämnar in det så får du det :)

Lizelda
4

#6 Kort på paketet funkar också om det inte går att lösa :)

Fridaaaa
0

Ni anmäler er väl? :D

Denna kommentar har tagits bort.
Catta-
0

Jag är med :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Lizelda
0

Härligt!

Denna kommentar har tagits bort.
-Cissi-
0

Jag är med :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Catta-
0

Måste tillägga att jag och -Cissi- är systrar så vi kanske inte behöver paras ihop ;)

Lizelda
0

#18 Bra att veta :)

Skickar ut PM med adresser och listor senare idag :)

thea_thea
0

Skickade iväg mitt paket idag!

Catta-
0

Fick mitt paket idag :D får se om jag väntar till jul med att öppna den ;) Skickar mitt paket i helgen!

Catta-
2

Öppnade mitt paket idag! Kunde inte hålla mig :D Och TACK så jättemycket vem det nu var jag fick det av! Luna är inte hos mig för tillfället men när hon kommer hit nästa helg ska jag lägga upp en bild :) Hoppas det inte är du som får mitt paket xD känner mig lite snål nu haha! Säg till om jag ska skicka något extra ;) ;)

Fridaaaa
0

Skickade idag :)

thea_thea
2

Malte tackar väldigt för paketet (som jag gissar kommer från -Cissi-), han höll på med leksaken hela kvällen och har tuggat på tuggbenen idag! :D god jul!

-Cissi-
2

#24 Kul att han gillar det! :D

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Lizelda
0

God jul! Har alla fått sina paket ännu? :)

Fridaaaa
2

Mitt har kommit, glömde skriva!
Hundarna tackar så mycket och det var väldigt poppis :) 

Hoppas mitt kommit fram (man vet ju aldrig med posten)

-Cissi-
0

Jag har ej fått mitt :/

neko
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått mitt och det var väldigt uppskattat!

Speciellt tuggbenen som jag gärna vill få veta vad det var för sort. 😉

Fridaaaa
0

Har alla fått sina paket nu? =)

-Cissi-
3

Jag har fått mitt :)