Hur gör ni?
Hej! Undrar var eller hur ni gör med er hund/hundar under dagen? Tex när ni är på jobbet osv
Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html
När jag jobbade heltid hade jag en hundvakt som gick ut o rastade min hund annars finns ju hunddagis , om du har nära hem kan du ta ut din hund på lunchen .
Jag har hunden på jobbet, jobbar på hunddagis.
Där är nästan alltid någon hemma, annars så är dom hemma själva (1-4h).
Jag har min hund med mig på jobb. Hon är med mig nästan överallt, men är jag och handlar tex eller iväg på annat hon inte kan följa med på så får hon vara hemma själv ett par timmar.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Mina hundar följer med mig på mina jobb (djurklinik & ridskola). De är aldrig ensamma utan måste jag handla eller liknade så går jag med dom till någon av familjen (praktiskt med flera familjemedlemmar i samma by) som passar dom under tiden.
Jag pluggar, så blir sällan långa dagar. Skulle jag behöva vara borta länge kommer någon och rastar dom.
Har inte hund än, men i och med att min mamma jobbar hemifrån så kommer hunden/valpen vara hemma med henne! Och om två år då min mamma troligtvis kommer jobba på kontor igen så kommer hunden troligtvis få vara på hunddagis elr liknande!
Jobbar bara 50% så hundarna är hemma och sover medan jag jobbar.
När vi hade hund var han hemma ensam ett par timmar de dagar någon av oss kom hem tidigt. Resten av dagarna när vi jobbade/var i skolan längre var han hos hundvakten.
Arbetslös för tillfället.
Vi håller på att bygga hundgård i anslutning till vår lada så att de även får ett uppvärmt rum i ladan där de kommer få vara när jag och sambon jobbar. Tills hundgården är klar kommer de få vara inne i huset och vi 3 pers som bor här kommer få turas om lite att kissa dem medan de andra jobbar :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Sambon har hunden på jobbet, han jobbar i butik och har hunden på lagret tills jag kommer och hämtar henne när jag slutat
När jag pluggade cyklade jag hem på lunchen och gick ut med honom, nu när jag läser några distanskurser är jag hemma hela tiden, men han har inget problem att vara hemma själv några timmar :)
Följ oss på
Blogg: Bobbys blogg
Instagram: Bobblius
Jag jobbar natt och maken jobbar skift. Så hundarna är ensamma max 1-3 dagar varannan vecka och då typ en timme bara. Det är hur bra som helst.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jobbar halvtid (4h/dag) så de är ensamma hemma de timmarna. Den dagen jag går upp i tid blir det hundvakt.