Vad liknar detta för ras?
Jag söker en hund liknande denna blandrashund. Vad finns det för liknande raser? Jag har ingen koll alls på hundraser, ska tilläggas, så alla tips mottages med stor tacksamhet! Se länk https://hundstallet.se/hundarna/hundar-for-omplacering-stockholm/ragnar-2/
Är det dina bilder?
Jag ser inga bilder?
Elsis matte: Se länk för bilder
Ser ut som att Ragnar har Staffordshire bullterrier och/eller American staffordshire terrier i generna.
// Harley
Håller med #4
Största skillnaden på de raserna är storleken en amstaff är liten och en staff är jätte liten :)
minavitas.wix.com/kennel
Tusen tack för era svar!
Då har jag fått lite bättre koll! :)
Jag tycker att Ragnar ser ut som en staffe, dvs. staffordshire bullterrier :)
Ser också mycket staffe.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Staffan, men tycker det är lite konstigt att du börjar söka efter en sådan hund innan du vet vad rasen heter? 😊
Jag tycker att det ser ut som en blandning mellan amstaff och staffordshire terrier jag med.
Menar såklart staffe!
För mig ser det mestadels ut som en staffe (staffordshire terrier) men kan också tänka mig att han är en korsning, att det även finns, amstaff (american staffordshire terrier) i honom.
#9 vad är det för konstigt med att falla för utseendet hos en hund och sen vilka veta rasen?
#13 ts börjar inlägget med "jag söker en" och det tar jag som att hen har bestämt sig för att hen ska ha en sådan hund bara pga utseendet? Men kan vara missförstånd från mitt håll såklart!
#14 Jag tolkade TS som att denne fallit för utseendet och nu vill veta vilken eller vilka raser som ser ut eller liknar hunden i trådstarten.
Sen tog jag för givet att TS kommer läsa på och se om det är en ras som kan fungera med dennes livsstil osv.
Men jag kan såklart ha misstolkat inlägget galet jag också. 🤪
// Harley