Elljusspåret på nyår
Ett av kommunens elljusspår går i en slinga genom ett naturreservat vid ridklubben. I närheten finns bara något enstaka bostadshus och det är ett par kilometer till närmaste bostadsområde. Vågar man gå en sväng där på nyår eller är det för stor risk med tanke på raketer och smällare? Jag räknar med att gå vid 17-tiden. Hittills har han inte brytt sig om raketer, men jag vill ta så lite risker som möjligt. Samtidigt känner jag att han behöver en promenad för att inte bli odräglig. Det är hans första nyår.
Såvida det inte lurar ungar som vill kasta smällare på er i buskarna så är det lugnt :) Om hunden inte har reagerat innan, och du bara totalt struntar i att det låter(låtsas vara döv) så borde det inte vara några som helst problem :) Fast idag är en dum dag att ha hunden lös om man hade tänkt det :)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Det blir koppelpromenad i vilket fall som helst. 😉I och med att det är såpass långt från stan så hoppas jag det är fritt från "lekande" barn i området. Tror snarare att de smäller hemma på gatan, i villaträdgården eller i skogskanten i nära anslutning till husen.
Jag gick i elljusspåret vid mig förra nyårsafton. Det smälls rejält i mitt område, men just där så var det väldigt lugnt. Det var bara jag och någon enstaka motionär ute.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Det blev inget elljusspår. När jag tänkte gå ut, så ösregnade det. Nyårsfirarna höll sig inne. Jag valde att gå med pannlampa i vår vanliga skog istället. Nyår har överhuvudtaget varit väldigt lugnt. Tidigare år så har det smällt från 17-01. I år så hördes enstaka smällar fram till ca 23.30, sen smällde det till ca 00.15 och sedan lugnt igen. Vovven sov fram till 23.30, vaknade och skällde lite grand på raketerna. Skönt att det blev ett så lugnt nyår.