Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1329 ggr
zakkris
2016-12-31 19:39
0

Tax?

Jag funderar lite på vad jag skall ha för hund nästa gång. Blandras har jag alltid älskat, men det blev inte så bra sist så vågar inte det igen. Jag bor på landet, långt ifrån väg på en gård med höns och hästar. Jag jobbar 50% så är borta 4h per dag. Men då jag har borderline kan mina dagar se väldigt olika ut, så en hund som behöver arbeta med huvudet varje dag kommer inte må bra hos mig. Vill ha en hund som älskar att bara vara på gården och vara nöjd med det och komma med mig på ridturer. Min gubbe vill ha schäfer, men har sagt nej då jag vet att den kommer klättra på väggarna hemma. Men det jag tänkt på är om en kanin eller dvärgtax skulle kunna trivas hos oss, då den långhåriga. Läst på skk att de inte har jaktbehovet som de andra. Men vill höra lite från er som har långhårig tax, tror ni att de skulle må bra av de jag har att erbjuda? Har nu en tibetansk terrier & lapsk vallhundsblandning med ett medfött hjärnfel och för henne går det bra med de livet vi har. Och när hon blir till åren är planen att köpa en valp.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

VildaVittra
2016-12-31 19:52
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har samma diagnos som dig och vad jag funderar på till nästa hund är en som kan vara min servicehund. En av de raser jag ska kolla upp närmare om de är lämpliga är västgötaspetsen. Smarta hundar, som är lite alltiallo.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maria
2016-12-31 20:19
1

Jag har haft två taxar. En långhårig dvärgtax och en strävhårig tax.

De har fungerat bra både på landet och i lägenhet i stan. En av hundarna hade jag med på jobb emellanåt och han funkade som sagt både med att åka spårvagn som att springa lös på landet.

Jag tycker att taxar är väldigt charmiga, egna, lättlärda när de vill själva😉 och skaffar jag en hund igen så blir det förmodligen tax.

/Maria