Brukshund i stan?
Någon här inne med brukshund i stan? Utan bil?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Nä, men jag blir lite stressad bara av tanken 😂
Men så är ju jag en sån som aldrig i hela mitt liv skulle vilja bo i stan 😊
#1 tyvärr har jag inget val…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag bor i stan med två brukshundar (en Malinois och en Holländsk Herdehund) utan bil.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#3 hur går det? Tänker mest på träning, är.ofta inne i stan med honom för miljöträning så han är trygg där men tänker på träningen i övrigt typ bruksträningen…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#4 det är lite bökigt att ta sig ut till BK om jag inte tar bussen men annars har jag mina ställen jag tränar på. Har en liten skog ca 15 min promenad från mig trots att jag bor i stan. (Lyx) Det går annars rätt bra. :)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jag hade det, aussie och collie i Uppsala. Flyttade dit i juni och flyttade tillbaka till Gotland till egen gård förra veckan.
Både jag och hundarna blev näst intill deprimerade av storstaden. Kopplade heeeela tiden, knappt några grönområden eller skog om man inte åkte buss/bil minst 20 min. Över 1 h med buss till brukshundklubben (jag har bil dock.).
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Ska du flytta ut? Hade samma problem innan jag visste jag skullr stanna i Sverige och inte flytta tillbaka till köpenhamn, vilket även inte har brukshundsklubbar. Pratade med många folk och det är överraskande hur bra användning parker och små gator kan bli. Ha många promenader med utforskning och hitta dom där små ställen. Dom kommer bli guld värd. Då går det ju bussar, och ska du bo i gbg är göteborgd-Mölndals brukshundsklubb ett tips då det inte är 20-30min gå avstånd från bussen till klubben :) Även en väldig fin och vänlig klubb utifrån mina upplevelser och vad jag har hört :D Vi var ju där för inte så länge sen ;)
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Jag ska också flytta ut snart förhoppningsvis och kollar lite efter samboende eller lägenhet man kan ha samboende i. Det kommer nog också bli i stan och jag som egentligen hatar stan ser samtidigt inte riktigt problemerna ang det med att ha en hund där så länge dom inte är stressade över statsmiljön. Och bor man i stan finns det ju oändliga transportvägar.
Instagram
Jag bor i en stad men inte mitt i centrum?
Har ingen bil, inget körkort. Unghunden är inte busstränad, jag brukar få skjuts.
#7, Menar du inte Kallebäck/Göteborgsavdelningen nu, som ligger vid Delsjömotet? GMBK är det ju skitlångt att gå till :-) ? TS; Kallebäck är troligen den klubb som är lättast att ta sig till, det går många bussar dit också. Även PBK och Angereds BK har bussar som stannar nära. Ska du bo mitt inne i smeten? Jag har bott i Bergsjön och Tuve utan bil, funkade fint, men där finns ju rätt mycket grönområden omkring - i synnerhet vid Tuve som ju ligger på gränsen till "landet".
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#10 oj just det. Göteborgsavdelningen vi va på nyligen såklart. Den har jag inte hört då mycket om dock. Men verkar som ett mysigt litet ställe. Du har ju vart de oftare än mig.
Instagram
Det funkar, men ibland kan man bli lite less.
Jag bor i Västra Förlunda, alltså inte mitt inne i centrum och tur är det. Jag har lite skog och motionsslingor precis utanför dörren + en massa fotbollsplaner. Sedan är det ca 30-40 min med buss och spårvagn till klubben (Kallebäck/Göteborgsavdelningen). Rent geografiskt ligger GMBK mycket närmare, men det är ett *#"¤"¤"! att ta sig ditt med kollektivtraffiken. 45-60min promenad och bussarna slutar gå på kvällen.
Jag har många vänner och bakanta med bil så jag snyltar oftast på dem om vi t.ex. ska iväg och spåra eller liknande.
Men jag kan spåra här hemma om jag vill, på gräsmattor, eller som idag när jag la ett 600m skogsspår.
Önskar att jag hade bil, eller i alla fall träningskompisar som bodde inom gångavstånd.
Sedan är det ju inte själva brukshundbiten som är jobbig inne i stan, utan bristen på spårmarker och träning med andra människor.
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se