Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1711 ggr
fackdack
1

Min Chikka ! :'(

Glykol förgiftning. Ca 26 timmar sedan Fick inget rymligt svar av doktorn är i Finland ! Han skickade hem oss med dropp :s Har en sharpei på 3 år Som har fått i sig spolarvätska. Åkte in till vätri nämen 06.00 i morse då vi trodde hunden skulle avlida hon sattes i dropp och temp honhade under temp på 34 grader. Så hon skickade i väg oss till en vätrinär som är ca 3 timmar bort. 11.00 var vi där. Dom tog blodprov vid 14.00 fick vi några svar hon har förgiftning! Han sa att det kanske är 5% att hon överlever ! Vi var där hon fick och röngsdes då hon hade för 5 dagar sedan infektion i magen. Som penselin var slut. Hon har inte ätit på ca 4 dagar.. Vid 17.00 kom andra resultat. Han kom knappt in genom dörren innan han sa till oss. Eran hund skulle igentligen varit död vid detta lager . Hon såg mycket mycket bättre ut en i morse så fattade ingen ting! Hon kunde ju sitta nu! Han sa det bästa är att ge henne den sista sprutan då hon har mindre en 1% att överleva! … Jag och min sambo började gråta hm sambon kanske Kate så mycket då han försökte trösta mig. Men både han och jag sa att vi tar inte på oss det ansvaret av att ha dödat våran älsklings hund och barnens gose hund ! Så vi bestämde oss för att inte söva in henne ! Ok säger han vänta så skall jag packa ihop saker ! Jag tänker för vad då ? Han kom med 10 st dropp flaskor och sa till mig dem håller ca 4 timmar en flaska jag visar er hur ni byter ut det så kan ni ju ta er till eran vätrinär i Norge. ( vi är på väg dit hade en Europa tripp) och så sa han hoppas allt bästa det blir då 950 € tack! Det kändes lite illa så nu sitter jag här i mitten av natten och kollar så droppet fortfarande fungerar sambon är tvungen att sova lite då han inte kan köra 2000 km i sträck. Jag försöker hålla hennes temperatur så jämn som möjligt och klappar henne och pratar med henne min dotter pussade henne och sa mamma muka Schwein awoa :/ nu är kl 03.58 väntrinären trodde inte att hon skulle klara sig så länge ! Hoppas hon överlever Min älskade!!!! Hennes hälsa eller vad man säger går hela tiden upp och ner ! Är det kanske någon som har haft samma problem som mig med glykol klarade eran hund sig då ? Och hur länge dröjde det innan den vart bättre isf ?

[AnimeV4]
0

Det här var det jag hittade, så det verkar som att det hänger på droppet. Hoppas att det går bra för er, även om det ser mörkt ut! 

http://www.vajert.se/4/glykol.html

Ambrose
0

Jättekonstigt att ni blev hemskickade, men håller alla tummar och tassar för ett mirakel!

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Vixxen
0

Hur har det gått?

Frida B
0

Min fd klasskamrats hund blev glykolförgiftad, dom körde i ilfart till närmsta vet och hunden blev satt på alkoholdropp. Han klarade sig och lever än idag… Hur har det gått för er?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

oh-la
0

Hänget inte riktigt med… Blev ni hemskickade eller fortsatte ni eran resa med en svårt sjuk hund? För ni bor väl inte i vare sig Finland eller Norge? Om en veterinär skickar hem en svårt sjuk hund och låter ägarna sköta dropp låter det ju helt sjukt! Hoppas hur som att hunden klarat sig och mår bra!

fackdack
1

Vila i fred min älskade lilla vovve ! 01.08.2013 föddes världens bästa och kärleksfullaste hund jag någonsin träffat ! Du betyder/betyde så himla mycket för mig ! För oss du var en familje medlem ! Som var tvungen att lämna oss alldeles för tidigt ! Hoppas jag gjorde det rätta valet för dig min fina men jag kunde inte se dig lida mera :'( 07.12.2016 kl 11.15 (finsk tid) slog ditt sista hjärtslag och jag pussade dig hej då ! Känns så otroligt tomt här utan dig våran muka ! Går inte en minut utan att jag tänker på dig ! Och det går inga 10 minuter förens jag börjar gråta igen ! Du kommer alltid finnas i mitt hjärta min underbara !

fackdack
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna bild är 1 timma före hennes sista spruta dom sickade hem oss och lät oss sköta droppen själva. Och alcohol gör dom inte där.

LinaK
0

Usch jag beklagar verkligen! Så sorgligt :(

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

fackdack
0

:( ♡

[AnimeV4]
0

Nä, vad tråkigt! Jag beklagar! :(

Ambrose
0

Usch va tråkigt. Hade hoppats på ett mirakel. Förfärligt att det skulle sluta så :(

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Frida B
0

Beklagar :(

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

nypisnina
0

Beklagar❤️

tiger tok
0

Nej vad hemskt ❤❤❤