Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 2703 ggr
Fisherling
0

Snackistråden

Jag tänkte att vi behöver en tråd där vi bara kan skriva om lite allt möjligt! 

Här kan alla skriva om vad som har hänt, få ur sig lite tankar, ställa frågor man inte vill göra en helt ny tråd för, dela med sig av tips eller vad man köpt senast, ja allt mellan himmel och jord - så länge det har med hund att göra! 😃

Fisherling
0

Jag kan börja med att jag tycker det är lika roligt varje gång som jag tappar något uppe på köksbänken, som landar på köksbänken, men hundarna tittar ner på golvet. Varje. Gång.

Det gör min dag lite bättre 😂

Turast
0

Masserade Jamie nyss, blev nästan klar med halva "sidan" (ligger på sidan och masserar halva, vänder på honom och masserar resten haha) och märker hur han börjar tröttna lite. Han lägger sig på rygg, visar tänderna, sparkar med bakbenen och morrylar åt mig. Han är bra på att slingra sig ur massagen 😂 Han vet vad jag tycker är sött 😍

Han gillar massage men ibland så blir det lite för tråkigt tycker han 😉(så ingen tror att han tvingar, och hans morrningar och tandvisande var inte "låt mig vara" utan hans "prat")

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Fisherling
0

#3 haha, Tinja protesterar mot massagen när hon blir uttråkad genom att börja åla sig som bara den och snarkskratta in i mina kläder 😂

Turast
0

#4 haha de förstår verkligen vad som får en att smälta 😃 Marcie är sååååå svartsjuk när jag masserar Jamie (även om hon får efter), liksom HON vill ju vara i centrum! Hon hämtar leksaker, skor, gosedjur för att få uppmärksamheten, och det gör ju Jamie rastlös och då slingrar sig han ut 😂

JoannaLi
0

#1 Alltså, ja, det är såå gulligt :D Jag skrattar nästan så jag grinar varenda gång :D

Fisherling
0

#5 Man bara "åh stackars korkade hund, du lever på hoppet du" 😂

JoannaLi
0

#6 Men eller hur! Och det värsta är att Arrak inte gör det varje gång, det gör det liksom lite värre. För ibland förstår han att sakerna hamnar på bänken och inte på golvet, så man tänker att "yes, äntligen" och så nästa gång… "Men matte, vars hamnade min ostbit? Du tappade den ju!" :D

Fisherling
0

#7 Fast det bästa är ju när man sitter i soffan (eller som jag, ligger i sängen) med en skål popcorn i knät och hunden nedanför på golvet.. Och så tappar man ner ett popcorn i skålen igen, och ÄNDÅ tittar hunden ner på golvet 😂 Man bara "ja, absolut, helt logiskt att popcornet skulle åkt en meter framåt och SEN ner på golvet".

JoannaLi
1

Åh, jag vill bara beklaga mig en aning. 

Förra veckan så tränade skolans sökgrupp. Vi var i ett av skolans rasthägn eftersom att vissa av hundarna inte är helt trygga lösa. Precis intill rasthägnet finns en gårdsplan, och på andra sidan den lilla gårdsplanen finns en liten hundgård. Perfekt, tyckte jag, då lämnar jag Arrak där medan vi vallar av hägnet. (Han var så sjukt taggad så jag hade riskerat att bryta nacken om jag hade haft honom med mig i koppel.) 

Så, jag sätter honom där, och han blir ju jättearg eftersom att jag 1) lämnar honom och 2) han vet att vi ska träna. Så han sitter där och skäll/ylar på det sättet som betyder "kom tillbaka och hämta mig, nu". Inte så mycket att göra åt, jag är tillbaka om 5 minuter. 

En utbildning håller på och påtar runt i ett grönsaksland alldeles intill hans tillfälliga hundgård. 

När jag är längst bort i hägnet (=150 meter från Arrak) så går hans skall över från ett ledset till ett förbannat "låt mig vara"-skall. Oh hellskotta, tänker jag, nu är det en hund där, så jag vänder mig om. Där står utbildningsledaren framåtlutad över honom med näsan upptryckt mot stängslet, och han gallvrålar i hennes ansikte (Arrak har varit jätterädd för människor, och ska då skrämma bort dem). "Låt bli hunden!" Vrålar jag. 

Hon rätar på sig och går därifrån, och jag tänker att jag ska förklara mer när jag kommer tillbaka. Så, vi vänder om och går tillbaka mot Arrak igen. Så fort hon går därifrån så börjar han igen med "kom och hämta mig". Och sen. Så gallvrålar han igen. Då står hon där. Igen! Lutad över honom med näsan mot gallret, ansiktet en decimeter från hans. 

"Låt bli hunden!" Vrålar jag igen. Lyssnar hon? Nej. När hon ser att jag kommer ut på gårdsplanen skyndar hon iväg. 

Matte förbannad, Arrak rädd, hela träningsgruppen lite omskakad, men jag jobbar förebyggande hela eftermiddagen på alla människor jag ser, och han är väldigt låg, men är ändå trygg, så jag är nöjd.

Tågresa på 14 timmar hem, massa människor överallt - samma visa. Lite låg, men inte arg eller överdrivet rädd. 

Och så… Idag. Stressen efter resan har släppt, han har fått processa allting, stoppat allt i sina fack… Nu är han rädd. Både igårkväll och idag så har han velat skälla ut de människor som vi träffat. Visserligen förståeligt, den ena hade kattoverall och mask på sig, och idag var det två stora, svartklädda män men ändå. Det var länge sen nu som han var så rädd att han känt behovet av att skälla ut människor som inte interagerat med honom, hur de än sett ut. 

Åh, suck. Jag vet ju att till nästa vecka har vi jobbat bort det igen, för han behöver bara uppdateras på att vi är ett team och att han inte behöver vara rädd för jag finns här (även om jag inte är nära), och det här är inget stort bakslag egentligen, men det känns så enormt nedslående. 

Att hon inte kunde förstå när han verkligen står och gallvrålar i hennes ansikte, och försöker göra sig så stor som möjligt, och när jag också skriker på henne? 💔

Fisherling
2

Har varit och tränat uppletande idag, trots att jag är sjuk. Känns himla bra, och Tinja tycker det är SÅ roligt! Hon far iväg som skjuten ur en kanon 😃

ipopuma
0

hmmm kanske skulle köpt en till klicker i Ullared :S

Turast
0

#11 SA JU DEEEEET!!! och köpt typ 40 st och skickat till mig

ipopuma
0

#12 höhöhö men lyssnade inte 😂😂😂😂 det fick jag äta upp xD undra hur länge jag har koll på denna klicker gahahahhaha

Fisherling
0

#13 Despair not, jag har haft en och samma klicker i snart två år 😃

Turast
0

#14 hur lyckas du? jag slarvar bort typ ALLA. även om de ligger i träningsväst/väska

Fisherling
0

#14 Jag har ingen aning. Även om den kommer bort ibland (för att jag aldrig lägger den på samma ställe) så dyker den upp tillslut. 

Tror att det är för att jag verkligen inte FÅR tappa bort den? Den har ett väldigt speciellt, dovt ljud. Har inte hittat någon som den. Tinja tycker de skarpare klickerna är jobbiga - eller hon tyckte det när jag började iallafall.

ipopuma
0

#14 så tänkte jag också först nu sitter jag här 100 klickers senare o letar fortfarande efter den första 😂😂😂 hahahhahaha. Saknar särskilt en som var riktigt bra hahahha

ipopuma
0

o en favorit försötörde jag då jag dansade i hallen hemma o hade den runt handleden o pang så slog den i ngt o var förstöed. Höll nästan på av att gråta av frustration o "kom igen" känslan 😂😂😂

Turast
0

Jag hade en klicker i bakfickan och satte mig ner på ett stengolv… kras

belliiboii
0

Träningen gick sämst idag, vill typ grina för Alpha har noll samarbetsvilja. Bara ignorerat mig totalt och även fast jag hatar att gå in i en konflikt då har jag ständigt varit tvungen då han varit okontaktbar. Blir så ledsen i mitt hjärta.

apportbocken
0

#20 Förstår verkligen vad du menar! Jag tror och hoppas att det ordnar sig. Chester beter sig lite liknande, strosar iväg titt som tätt när vi tränar och gör annat istället, tycker han att det är får svårt går han, så sitter jag kvar med hundgodis i näven och känner mig ohyggligt töntig. Samt att han är så himla ofokuserad, minsta ljud eller skall från en annan hund och han låser sig helt och får svårt att hitta tillbaka till det "träningsmode" han nästan varit i. Behövde bara skriva av mig lite. Någon som vet om det finns något sätt att motivera sin hund ytterligare och få hunden att verkligen FÖRSÖKA lyckas och få sin godis?

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

Joyous
0

Vad använder ni för vantar när ni tränar hund och det är kallt? Hade ett par ridhandskar som var smidiga, rörliga, bra grepp men ändå varma. Tyvärr är de spårlöst borta och jag hittar inga som sitter lika bra… Avskyr när jag måste ta av mig vantarna var och varannan minut eller när mina händer fryser!

Joyous
0

Spårade med bumli idag, löjligt nöjd. Lugn och koncentrerad, tog vinklarna fint, snurrade bort sig på ett ställe men hittade tillbaka snabbt igen. Första riktiga spåret på länge där hon inte bara brände av i 200, det var kul att se henne jobba idag och roligt att allt tragglande med näringsspår har gett resultat (äntligen!). Bruksspår passar den här damen helt perfekt, ser verkligen fram emot att få tävla med henne nästa år!

Fisherling
0

#22 Jag har ett par fodrade arbetshandskar från ByggMax. De sitter på som lite tjockare fingervantar och inte ens jag, som annars har en tendens att ta av mig vantarna var 10:e sekund kan faktiskt hålla på och fippla med saker med vantarna på.  Klarade att jobba 5 timmar per dag utomhus i -20 grader tack vare dem 😃

Joyous
0

#22 Super! Låter nästan för bra ;) Jag ska till byggmax i helgen, hoppas de finns kvar tills dess. Tack!

Fisherling
1

#25 De har till och med kardborreband så att man kan spänna kring handleden ;)

Turast
0

Åh nooo de vantarna såg ju bra ut… har tunna ridvantar… hjälper ju inte jättemycket mot kyla 🥶

Fisherling
2

Ugh, när man blivit SÅ inställd på en kull att man till och med ställt sig i kö.. Och så får man tag i en video på tikens MH och ångrar sig direkt. 

Blä. Varför finns det så få vettiga Aussiekullar?

belliiboii
0

#28 får man fråga av ren nyfikenhet vad det var som gjorde att du ändra dig? :) du behöver inte svara om de är för privat!

Fisherling
0

#29 Redan i första kontaktmomentet skällde tiken ut figuranten. När tiken skulle följa med denne höll hon sig i koppellängds avstånd och var uppenbart rädd för personen.

Det är inget jag vill riskera i nästa hund. Jag vill ha en nyfiken och obekymrad hund.

[tk1971]
0

Hm… vi är nyinflyttade i ett villaområde. Våra närmaste grannar har hund. Min hund, som är väldigt social, blir ju eld och lågor när vi passerar deras tomt och deras hund är ute. Idag hoppade den över staketet och sprang fram till min hund 😮Jag hade hjärtat i halsgropen ett par sekunder innan jag såg att den var vänligt inställd. Där stod de och sniffade på varandra medan min hund gjorde sig till och fjäskade för den. Men sen sprang den andra hunden till skogs. Ägaren syntes inte till. Jag gick in med min hund och sen försökte jag leta efter deras hund - utan att hitta den. Tills jag kom hem igen. Där gick den omkring innanför deras staket…

Jag började fundera på vems felet skulle vara om den blev överkörd. Visst, de hade ingen tillsyn över den och den tilläts hoppa över staketet - men den blev ditlockad av min pipande och hoppande hund.

Jag gissar att detta inte var sista gången det hände.

Fisherling
0

Alltså ni förstår inte hur mycket snö det är här. Det har snöat konstant i två dagar, minst!

Bilarna på parkeringen försvinner långsamt. Jag får snö ner i mina skor som slutar strax nedanför knäna. Snön går upp till revbenen på Tinja, snart ser man väl bara svansen😂

Ellen89
0

Om 2 dagar vet vi till 100% vilken valp blir var. Tror vi ar ratt sakra pa vilken men vantar tills valparna ar 6 v (Fredag). Och sedan halsar vi pa och sen kommer hon om knappt 2 veckor :D

apportbocken
0

#32 Usch ja! Det var väldigt rörigt kring att ta sig till skolan idag. Stod och väntade på bussen i 20 minuter och endast 3 bussar åkte förbi. De var dessutom proppfulla. Så jag fick typ en kilometer (stackars mig!) vid vägkanten innan jag kom fram till tåget som var försenat men mirakulöst nog kom nästan precis efter att jag kommit till tågstationen. För att inte tala vilket kaos det var när alla skulle ta sig hem. Och Chester… hahahahahaha. Alla tycker han är så stor men i snön ser han ut som en liten ubåt. Bara huvudet och en del av ryggen syns när han går i den djupaste snön. Det har varit ganska 50/50 vad folk pratat om idag. Snö och så Donald Trump.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

panini
0

På våran långpromenad i skogen idag så kommer där mitt i allt en stor rufsig hund framfarande, och jag blir livrädd. Mina hundar tycker inte alls om andra hundar, den ena är rädd och den andra bara tycker att andra hundar borde försvinna och gör ofta utfall om dom kommer för nära. Så jag ställer mig ganska så bestämt med handen i luften och vrålar "NEJ!" och förvånansvärt nog så stannar hunden (lösa hundar som kommit springande brukar oftast strunta i att man säger ifrån) ända tills ägaren kommer då den springer iväg, fram till min äldsta hund… Dom stod öga mot öga och jag bara tänkte "om min hund gör utfall nu, så är det k ö r t". Turligt nog så gjorde han inte det utan sprang bort till mig (jävlig tur, tror inte min fem kilos kille hade haft mycket att sätta emot en fyrtio kilos hund) då hunden sprang ut på åkern så fort ägaren närmade sig. Så vår "positiva träningspromenad" slutade i två livrädda hundar som skulle hem så fort som möjligt efter den lilla incidenten… Jag är bara så TRÖTT på folk som släpper lösa sina hundar när dom uppenbarligen inte kommer på inkallning, vi kommer ingenstans i vår träning när detta upprepas stup i kvarten, ugh. Hur reagerar era hundar på lösa hundar som springer fram? Vad gör ni i sådana situationer?

belliiboii
0

#35 Har själv en hund som inte lyssnar när det kommer till andra hundar och han reagerar även för mycket på andra hundar (ej aggressivt) men de är ändå så sjukt irriterande. De är därför jag ALLTID är sjukt noga med lina eller flexikoppel för jag vill absolut inte att jag ska bidra till att förstöra för någon annan. För ett tag sen var vi ute i skogen så kommer det en kille som joggade med sin labrador, jag tog Alpha i linan och drog han närmare mig och den där labradoren hälsade på honom direkt när hon kom. Joggaren stannade du för att hon skulle få hälsa men frågade inte eller nått innan. Är så konflikt rädd så vågar nt säga emot, men tänk om min 50kg Rottweiler hade varit aggressiv? Då hade det inte varit så roligt för den andra hunden. Då hade det ju fortfarande varit mitt fel om Alpha hade bitit den andra hunden trots att jag gjort allt för att se till att ett möte INTE ska uppstå… Blir så jäääkla irriterad på sånna människor, men är för feg och konflikträdd för att ens säga något.. Så tyvärr håller jag bara käften, säger varsegod till Alpha så jag låtsas "acceptera det" så han tror att han får de och inte att han gör de självmant, och bara står där och ler medans jag inombords brinner :))))

belliiboii
0
belliiboii
0

#35 Har själv en hund som inte lyssnar när det kommer till andra hundar och han reagerar även för mycket på andra hundar (ej aggressivt) men de är ändå så sjukt irriterande. De är därför jag ALLTID är sjukt noga med lina eller flexikoppel för jag vill absolut inte att jag ska bidra till att förstöra för någon annan. För ett tag sen var vi ute i skogen så kommer det en kille som joggade med sin labrador, jag tog Alpha i linan och drog han närmare mig och den där labradoren hälsade på honom direkt när hon kom. Joggaren stannade du för att hon skulle få hälsa men frågade inte eller nått innan. Är så konflikt rädd så vågar nt säga emot, men tänk om min 50kg Rottweiler hade varit aggressiv? Då hade det inte varit så roligt för den andra hunden. Då hade det ju fortfarande varit mitt fel om Alpha hade bitit den andra hunden trots att jag gjort allt för att se till att ett möte INTE ska uppstå… Blir så jäääkla irriterad på sånna människor, men är för feg och konflikträdd för att ens säga något.. Så tyvärr håller jag bara käften, säger varsegod till Alpha så jag låtsas "acceptera det" så han tror att han får de och inte att han gör de självmant, och bara står där och ler medans jag inombords brinner :))))

panini
0

#38 Mina hundar kan inte heller vara lösa (eller jag vågar inte ha dom lösa ifall att dom skulle sticka, den ena sticker om han luktar att det finns bajs i närheten😛) föutom på en stig där vi aldrig träffar folk, och om där skulle komma någon så hade jag sett dom i god tid och hinner koppla. 

Jag vågade inte heller säga ifrån tidigare, men sen Kenzo har börjat hugga mot andra hundar och gör utfall så har det blivit ett måste, vill inte riskera att det leder till ett slagsmål🤓

belliiboii
2

#39 Ja de är de som är så sorgligt, att man själv måste bli påverkad av att andra inte respekterar en.. De är lixom inte så svårt att fråga om dom får hälsa eller liknande innan, eller inse att hunden inte kan va lös om den inte lyssnar där man inte har koll.  Visst olyckor händer absolut och man kan missa, men 90% av alla jag träffar är medvetna om det och ser det inte som någon olyckshändelse.. :(

JoannaLi
0

Min kompis frestar mig med en kullsyster till sin hund (som jag är jättekär i). Jag vill haaaaa!!

belliiboii
0

#41 ÅHHH vilken ras?😍

CayKantos
0

#41 säger som #42 och hur gammal är hen? Hane eller hona?? Bilder?😍

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

JoannaLi
0

#42 och #43 Vit Herde-tik, 7 månader :D 

Inga bilder, men jag kan berätta att hon är hur gullig som helst! 😍

andrea-w
0

#44 Amen sluta jag är SÅ kär i vita herdar! Verkar som en så himla mysig och "lagom" ras?! Slå till och posta 10000000 bilder😍😃

JoannaLi
0

#45 Haha, det är då ingen som hjälper till här! Jag försöker säga att nejnej, tid och pengar, och så Arrak ovanpå det - det gåår inte! Och så kommer kompis A (med kullsyskonet), och kompis B, och kompis C OCH SÅ NI 3 (#42, #43, #45)! Hur ska det här gå!? 😃

Joyous
0

Det här med att vänta på löp… Jag vill bara ha blodbadet avklarat men Humla håller på det och vi som har massa hallträning inbokat i december.
Löper era tikar väldigt "exakt"?
Humla löpte första gången vid 11 månaders ålder, november månad 2014.
Sen löpte hon i april och november 2015. Under 2016 löpte hon återigen i april och då borde hon rimligen sätta igång snart men absolut ingenting tyder på att det skulle vara på gång!

😭

[tk1971]
0

#47: Jag väntar här också. Jag har tyckt länge att det borde vara dags snart, om man tittar på hennes beteende. Ute ska det nosas hur mycket som helst, och kisseriet har ökat markant. Jag minns exakt när det började senast, för det var på min födelsedag (8:e februari) så nu har det gått 9 månader.

Fisherling
0

#47 Väntar här med. Tinja löpte för första gången nästan exakt en vecka efter att hon fyllt 1 år. Det var i Mars, 8 månader sedan. Hon kanske tvättar sig liiite mer än vanligt nu, men… Nja. Verkar inte hända så mycket.

[tk1971]
0

Sådärja, fyra dagar efter mitt inlägg har löpet kommit igång, så det var nästan exakt 9 månader emellan den här gången. Det var väl det jag visste.

Nu ligger hon och surar för att jag tvingar henne att ha tikskydd (nej, hon kan inte gå utan, hon har redan hunnit med att söla ner en fåtölj idag).

[Nalle-]
0

Kul med en snackistråd! :)

Själv ligger jag hemma med feber idag, roligare kan man ju ha det 😉

CayKantos
0

Haha själv söker jag jobb : $ #51 Krya krya!

Instagram

[Nalle-]
0

#52, Tack!

Spännande, hoppas du får något napp :)

CayKantos
0

Jaa du! Jag med. Hoppas ju på klinik/sjukhus med ingen har behov av djurvårdare… :/ Bara att söka på!

Instagram

Hornslandet
0

#30 angående den där kullen och MHt, förstår dig när jag läser vad du beskriver om filmen - men hade du inte redan läst protokollet? Hade hon inte typ 2or på 1a-c då?

Hornslandet
0

Söka jobb låter…jobbigt bara.. Här sitter jag och ska glo TWD, även om jag är lite besviken på temat för säsong 7.. Är också lite glad över att jobba 80% fram till jul (tog ut sista semesterdagarna en/vecka).

Fisherling
0

#55 nej, jag hade ju inte fått tag i protokollet. Hon är norsk och jag har inte kunnat få fram protokoll på MH på norska hunddata, DogWeb, och hennes finns inte på kennels hemsida…. Och nu förstår jag varför.

Hornslandet
0

#57 fattar…trist!

Har själv stött på att hundar som ska ha utfört MH inte går att se protokollet på när man tar fram hunden på dogweb. Verkar inte vara lika duktiga där på att alltid föra in det i databasen..

Fisherling
0

#58 Ja, för när man ser att en hund tävlar i lydnad, sök ect och skrivs om som en öppen och trevlig hund, då förväntar man sig inte den reaktionen på kontakt och hantering. 

Men jag är glad att jag fick tag i videon. Jag vill ju att nästa hund ska vara modigare än Tinja, så den kullen är inte rätt för mig.

Hornslandet
0

Grr. Trodde jag hade hittat en bra & passande kull & uppfödare, så ser jag sen att tiken har ED1 som de ska ta kull på.. Känns som det går bort då, personligen är jag väl rätt hård på det där med att avla bara på friröntgade, men ja… :( Får väl leta vidare…

[Ms_Raptorskull]
0

Ibland önskar jag att det fanns någon form av hundteckenspråk som alla kunde så man skulle slippa känna sig dum när hunden är lös i magen och man bokstavligen kan känna någons blick bränna i ryggen när man bara fortsätter gå utan att plocka upp.. 😟

JoannaLi
0

Det märks så tydligt att "mormor" (min mamma) skämmer bort Arrak, och att han är långt ifrån dum. 
Tidigare ikväll: 

1. Arrak står och tigger mat hos mormor. 
  2. Matte säger åt honom att gå och lägga sig. 
  3. Arrak sänker huvudet, ser skamsen ut… Men står kvar. 
  4. Matte hårdnar lite på rösten och berättar bestämt att matte blir arg, gå och lägg dig. 
  5. Huvudet sjunker ytterligare, och han tittar "snällt" på matte… Och kryper några steg närmre mormor och lägger huvudet på knät. "Men matte, du får vara så arg du vill, jag vet ju att mormor räddar mig!" 
  6. Du trodde det du? 🤔🤔 För matte outrankar mormor i den här situationen serru! 😎
  7. Arrak går motvilligt och lägger sig med vädjande blickar till mormor, som försöker argumentera för att det är väl inte så farligt, to no avail. 

😃

Itchy
0

#62 åh vad jag känner igen det där, varje gång jag kommer på besök med min Vincent så töms nästan hela mammas kylskåp på diverse pålägg,korvar och annat gott hon kan hitta, och det spelar ingen roll hur mycket jag kan än försöker att få Vincent att lyssna, det är som att prata med en vägg :P

You can't spell Bitchy without Itchy

CayKantos
0

#62  #63 Haha! Därför jag har bestämt att när vissa personer, min mammas pojkväns pappa samt min mormor och morfar, kommer på besök, äter jag ensam på rummet :P

Instagram

Jojsan
0

#61 Känner igen det där! I veckan var min valp lös i magen mitt på gatan i centrala stan mitt bland alla människor… Jag kände mig skyldig att i alla fall försöka plocka upp så gott jag kunde men omöjligt när det är löst… 🤐

Fisherling
0

Hittade till slut alla nya regler. 

Nu håller jag på och skriver ner dem i min lilla lathundsbok :D

Fisherling
0

Sånt här älskar jag att titta på när jag behöver varva ner 😍 Agility i slowmotion!

Turast
0

#67 så kul att se vad andra har för "nedvarvningstekniker"… 😃 Själv finner jag vattenfärgsmålning jätteavslappnande 😴

Turast
0

måste lägga till att jag inte ens har fattat att vi ska flytta, känns overkligt

Frida B
0

#67 åh älskade den videon… Tills dom bytte musik…

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

JoannaLi
2

#68 jag tycker om att titta på när folk snickrar eller när folk sköter om Dutch aquariums (växtakvarium. Min favorit som gör det har ett akvarium fyllt med "gräs" som han sedan trimmar sakta och detaljmedvetet med en specialbeställa liten sax. Ååh, jag blir alldeles darrig inombords av glädje 😍) Ibland undrar man ju om jag är riktigt okej 😂

belliiboii
0

Alltså det känns som att jag och Alpha inte kommit någonstans under dessa 17 månader han levt och allt känns bara hopplöst. Drunknar i skola, drunknar i sysslor som måste göras, allt går bara i en nedåt spiral och det gäller i träningen och med Alpha också. Såfort jag börjar se ljuset i tunneln så går allt åt skogen och jag måste börja om från noll. Usch, det har bara varit en så dålig period för mig på sista tiden och vill bara gnälla av mig.

Turast
0

#71 men gud… det måste jag kolla upp! Lät helt fantastiskt 😂😍

JoannaLi
0

#72 gnäll på för fasen! ❤ Helt ärligt, tonårsperioden är piss när det kommer till hundar. Rent ut sagt piss. Mitt mantra under Arraks (och Jappes) tonår var rätt och slätt "snart är det över. Bara X månader till." (7 dagar kvar 😇)

Turast
0

#72 Jamie var hemsk under tonåren.. Funderade ärligt på att reklamera honom… Meeeeen det gick över och nu är han bäst ;) Och håller med JoannaLi; GNÄLL! Alltid skönt att skriva av sig 😃

[Nalle-]
0

Nu ska vi snart iväg och träna lydnad i en uppvärmd träningshall, lyx! 😃 Är ju inte tvärbilligt, men brukar unna mig det under vintern ändå. Tränar ute också men nog är det skönt att slippa frysa fingrarna av sig 😉

swapp
0

#71 Skulle du kunna länka din favoritvideo som du pratar om, om den finns på youtube? :)

Hornslandet
0

Sega jävla dagar med att inte ha så mycket att göra på jobbet. Jag kan inte vara den enda som blir extremt oproduktiv när jag inte har så mycket krav ställda på mig? Om jag bara behöver jobba på 40% kapacitet så känns det som jag inte når över 30% dvs.. Däremot om jag MÅSTE producera 100%, då går det ganska enkelt att också göra det.

JoannaLi
0

#78 Jag ska se om jag kan länka den!

JoannaLi
0

"Going Dutch - the creation and life of a Dutch aquarium #nohardscape" av Pedro Rosa. Det är inte den som jag menar på tidigare, men också väldigt rogivande. Han trimmar mycket andra växter osv 😊 My quest continues!

JoannaLi
0

"Green&Grey Aquarium - Day 98 - sp. mini trimming" av Pedro Rosa var det jag menade!

Fisherling
2

Usch, måste bara få skriva av mig.

Jobba på hunddagis nu. Fyra frallor finns på dagiset. 

Jag får för fasen andnöd bara av att höra dem andas. De väser, konstant. De gurglar och kippar efter andan när de försöker tvätta sig själva, och inte når de ordentligt heller. 

Blir så himla ledsen.

CayKantos
0

#82 Grattis med jobbet. får man fråga vilket?

Men så himla tråkigt att höra ang frallerna.. tyvärr nackdelen att joba inom djurvärlden.. Inget att göra åt det annat än att inte själv stöda aveln och lära sina nära o kära samma :/

Instagram

JoannaLi
2

#92 Usch, ja! Jag har praktik i en djurbutik, och en av de anställda har sin mops med sig varje dag. Den hunden är extremt intryckt och dessutom väldigt tjock - den kan aldrig ligga ner. Den måste sitta upp och sova, annars kvävs den. Alltså hur kan man stå ut med att ha en sån hund? Första dagen jag träffade den ville jag bara stoppa den under armen och ta den till veterinären för att avsluta det hela, bara för att det där är inget liv. 😭

CayKantos
0

Pratar du inte med ägaren då? Om att iaf banta hunden? :(

Instagram

Hornslandet
0

#82 och  fråga vilken uppfödare som helst av frallor så har självklart just deras hundar INGET som helst problem med andningen. :/

JoannaLi
0

#85 jag försökte, men hunden (eller ja hundARNA, hen har 2, en jättetjock labbe också) men båda hundarna var ju alldeles för smala och behövde pronto gå upp i vikt. 😭

CayKantos
0

Va.. men om hon frågar sin vet då? <:0

Instagram

Turast
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

fick ritlust efter månaders uppehåll, blev hundrelaterat så tänkte att jagkan lägga upp här 😊

Frida B
0

När man haft sjukaste kvällen med evakuering av nattklubb, träffa alla man tidigare känt men inte känner av en anledning på tåget, sitt ex skyltar med sin nya pojkvän och tog en shot för mkt… och har inte ångest över ngt, förutom att nu kan man inte köra till BK eller skogen för att träna hundarna och blir då skitsur på sig själv…

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

CayKantos
0

#90 Men oj! Förstår knappt hälften men känner ändå hur jobbigt det låter! Krya på dig nu och bli peppig igen med Dobby o Nimbus! <3

Instagram

ipopuma
0

#89 LÖV

Itchy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

stackars Vincent när "mormor" hittar julkläder i affären

You can't spell Bitchy without Itchy

[Ms_Raptorskull]
0

#93 Haha nej så söt 😃

JoannaLi
0

Duschade precis Arrak, pga enorm fällning + allergiklådan. Första han gör när han är färdigduschad? Springa ut i hundgården. I -24 grader. Jaja, tänkte jag, han kommer nog snart in igen. 5 minuter senare skakor matte som ett asplöv och Arrak står fortfarande där ute och tuggar på ett älgben i godan ro. "MEN TA IN BENHELVETET, BARA DU KOMMER IN NUUUUU!!!" Johanna gör bra intryck på grannarna 😂

[Ninji]5
0

Jag är ny medlem här på Hundar iFokus så hoppas en till hundnörd uppskattas bland er allihopa :)

Joyous
0

#96 Det uppskattas alltid! Välkommen! Har du egen hund? :)

Joyous
1

Humla spårar som en klocka nu när hon löper, lugnt och sansat. Jag hann till och med plocka in alla snitslarna utan stress. Däremot är hon fortsatt tråkig i lydnaden och hon har börjat yla på natten. Först trodde jag att det var magen som krånglade men väl ute gick Humla i sin egna värld och tittade längtansfullt mot skogen… Svansen är så himla äcklig nu också, ringlar runt som en orm när man klappar på henne. Nej, nu får hon löpa färdigt!

[Ninji]5
0

#97 Tack snälla :)

[Ninji]5
0

Glömde ju skriva att jag har 2 omplaceringshundar, en tik & en hane som båda är blandraser.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.