Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 7466 ggr
irma
0

Maizena välling

Hej, måste fråga om någon här inne vet om jag kan koka maizena välling till  Parson Russell Terriern Tintin 9 månader som idag har kräkts några gånger idag? tog tempen på honom som var 38,8, alltså ingen större temp.

Ringde min vet. men tyvärr hade dom redan stängt och öppnar måndag igen.

tintin är busig och äter precis allt han hittar, antar att han ätit något olämpligt och att han ska vara som vanligt i morgon igen, men vill gärna ge något milt mot magen. Tänkte ge honom kok ris men vill även ge honom nått mer.

Shettisar02
0

Majsvälling är ju milt mot magen.Huvudsak han får i sig vätska.

Karmatarerskanise
0

Det bästa är att inte ge honom något alls, låta magen fasta, hela dagen idag. Men se till att han dricker vatten.

Imorgon kan du ge ris (om man ska lyssna till min vet). Andra här inne har säkert andra förslag på vad du kan ge.

Finns en annan tråd om just dålig mage. Du kanske hittar den om du söker på Hälsa/veterinär/beteende

Karmatarerskanise
0

dubbel

Ninnii
0

Majsvälling är väldigt milt mot magen, när man har gett det så kan man ge ris efter nån dag. Ost kan vara bra oxå efter någon dag. Annars är majsvälling det bästa.

Shettisar02
0

#2 Veterinärer ger så olika "recept". Här nere så säger de svält 1 dygn men då vid diarre,efter dygnet så är det kokt ris och kokt fisk eller kokt körrfärs som gäller.

Men vid enstaka kräkningar så brukar det inte vara så allvarligt.De reglerar lite själva med matintaget .

Karmatarerskanise
0

#5 Jag kom på att det är diarre jag pratar om ;) Vid kräkningar har jag inte så mycket tips. Själv brukar jag undvika maten ett dygn, sedan får han sin mat igen.

AnneN
0

Jag tror att du kan ge han lite majsvälling

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

irma
0

tack för era svar..toppen,, ska koka lite maizena välling, blev lite osäker på om det var bra för magen eller inte. :) tack, alla tips är bra,,

AnneN
1

om du inte vill ge välling så kan du istället göra buljong, det brukar jag ge hunden vid diaree

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

zeretki
0

Det råd jag fick förra gången vid kräkningar och diarre, är ingen mat alls första dygnet, sen buljong och sen ris o fisk. Tydligen var det nyttigt att låta hunden fasta ett dygn så magen fick lugna sig.