Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1087 ggr
MuffinDigger
0

Luftrenare allergi

Vi ska snart skaffa hund men har allergi i familjen, så jag undrar om någon här är allergisk och använder en luftrenare. I så fall vilken och fungerar den bra? Behöver man flera eller räcker det med en?

CayKantos
2

Tror inte det handlar så mycket som luften som det handlar att dammsuga oftare för att få bort pälsen, iom får du bort flera hudceller. och få bort ev salivia som oxå är allergiframkallande. Duscha hunden lite oftare. Men se till inte för ofta då det kan skada hud och päls.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

MuffinDigger
0

Kan lägga till att jag redan vet hur jag ska göra med dem andra sakerna. Luftrenare ska också hjälpa har jag läst, men de andra sakerna är antagligen viktigare och ger mer resultat. :)

CayKantos
0

Ok men då har jag ingen aning. Hoppas du får svar på din fråga

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Forest]
0

Detta hjälper när sonen kommer hem. Damma av och våttorka överallt.  Dammsuga,skura alla golv o lister.  Ta bort mattor ny tvättade gardiner hängs upp. Soffan dammsugs och ångtvättar soffan. Badar hundarna innan tyvärr kan jag inte bada katten. Har helt djurfritt rum som han sover i. Han tar även allergitabbletter under tiden han är hä.

Luftrensare är bra men läs mer på för det är olika luftrenare på marknaden. 

http://www.astmaochallergilinjen.se/allergi/behandling-allergi/luftrenare-och-luftfuktare/

Elsis matte
1

Det ska ju finnas något nytt hundschampo som minskar allergener, kanske också kan vara något?

fossingen
0

#0 Rekommenderar stort då jag själv lider av överkänslighet i slemhinnorna och får irritation av minsta lilla. Har själv en 1-2 år gammal luftrenare Electrolux EAP150 och kör den på max non stop. Dock bör filtrena bytas var trejde-femte månad för att nå full effekt har jag märkt (dvs om du kör på max 24 tim om dygnet året runt) täcker två rum utan problem med bra filter (annars ger den väl 30-40 % av effekten dvs om filtrena inte är bytta)