Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3015 ggr
JoannaLi
2

Skryttråden

Alla måste vi få skryta ibland, när det går riktigt jädrans bra! 

Så, vad vill du skryta om?

JoannaLi
2

Jag vill själv börja med ett dubbelskryt! 

1. Vi körde en förstaomgång med den lilla sökgruppen som (jag) dragit igång på den skola som jag går/bor på. Och Arrak skötte sig så förbenat jädrans bra! Skällde inte på de andra hundarna för att han var arg/osäker, utan för att han var taggad som fasen. Och trots att det stod två hundar preciis utanför stängslet (tysta), och en annan (skällande/ylande) alldeles intill i en annan inhägnad, så kikade han bara lugnt på dem. Men så fort han fick på sig tjänstetecknet… Då jädrar. Det var så tydligt att hela omvärlden bara försvann för honom, och allt som fanns kvar i hans universum var att få leta upp figgen. 
    Ååååh, så jädra fantastisk! Min järnskallade labbeslyngel med damm och bomull innanför pannbenet och i öronen, som bara kavlade upp ärmarna och fick jobbet gjort! Jag kryper snart ur skinnet, jag är så lycklig ❤️🥳

2. Ikväll tog vi oss en promenad för att träna på att gå lös. 15 meter lång lina som fick löpa genom handen på mig. Så duktig! Stanna, bryt, hit, här, vänster/höger, gå runt… Allt satt som en smäck! Han ville hålla sig ungefär 10 meter bort, och var så lugn och avslappnad. (Vi mötte ingen störning alls, så vi har mycket störningsträning kvar, men grunderna verkar finnas iaf!)

Frida B
4

Kanske inte hundigt men filmteamet på jobbet filmade mig på ett snyggt-som-fasiken blodprov på jobbet… så är förmodligen med på tv till våren 🙈

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lighthorse
3

Blev väldigt stolt över min 12 v valp idag när ett hundgäng med massa chihuahuor och en jack russel började skälla på varandra. Han tycker det är obehagligt när andra hundar skäller men lyssnade så bra när jag bad honom sitta osv (med klicker). Medan de andra ägarna slet i sina skällande hundar höll vi på och tränade och han sa inte ett knyst! Älskade lilla valp!

Maleficum
2

Måste väl skryta då om Fjant. Häromdagen när vi var ute och gick var han lös och helt plötsligt flyger en and upp från vägrenen mitt framför nosen på honom. Han titta förvånat på anden, sen på mig, sen efter anden igen och slutligen på mig och fortsätter följa mig vid sidan! Vet inte om han blivit klokare på äldre dar eller börjat känna sina begränsningar själv (han är ju trots allt 14 år med hjärtfel) men hade det varit för ett halvår-år sedan hade han direkt stuckit efter anden eller börjat söka febrilt därifrån den kom.

Han har ända sedan sommaren blivit mer vaksam över vart jag är på promenaderna och går oftast bara bakom eller vid sidan av mig numera (inget som jag ens övat på).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

tiger tok
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lilla border collie valpen Harry, om man har godis funkar allt hälsar han! Fy fasiken vilket fokus denna lilla fyramånaders kille har alltså! Visade att jag hade godis och om denna kille kunde gå fot! Går skitfint bredvid och kollar upp på mig, och om jag kollar ner på honom och knäpper med fingrarna,då åker rumpan ner i marken direkt,och sedan kommer värsta belöningen och vi gör om allt igen! Så stolt över lilla Harry!!

Majken!
8

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här kommer skrytklipp på min ettåring, hon känns fantastisk just nu!

Snuffles
2

#5 Finns det bc's med sån päls?

tiger tok
2

#7 övertecknade korthåriga kan se ut så! Men även långhåriga kan ha den färgen! Dock inte så vanligt..

nadilda
6

Gjorde BPH med min unghund igår och enligt mig så skötte hon sig super! Hon var lika positiv som vanligt och avreagerade fort på allt (om hon ens reagerade). Jag har aldrig skotttränat med henne, så var jätte glad över att hon tog det riktigt bra. Var väldigt roligt, för trodde på riktigt att hon skulle somna när den "läskige" figuranten skulle närma sig. Inte ens testledare kunde låta bli att le åt henne. Var skit skoj och intressant, blev riktigt sugen på att göra ett MH.

Sedan så åkte vi iväg till en park på eftermiddagen tillsammans med en kompis och var där i 4-5 timmar. Och hon som brukar göra utfall mot andra hundar, morrade bara lite 2 gånger under hela tiden! Och då mötte vi hur mycket hundar som helst! Plus att hon helt plötsligt kan vara själv hemma utan problem också. Just nu är hon dyr min lilla vovve <3

reckon
3

Inget direkt skryt men jag blev i alla fall väldigt glad åt min ena hund när vi fick besök igår. Han fick en fryst kong att roa sig med till en början, så han låg och slickade på sen tills den var slut och sen var han bara glad och gullig på ett väldigt behagligt sätt resten av besöket. 

Den andra hunden är jag inte fullt lika glad åt, men det hör ju inte till den här tråden.

jenmjao
3

Jag måste skryta om att mina hundar gick VÄLDIGT FINT 70% av promenaden hem ifrån träningen. Innan har det varit rent pissigt till och från träning, men nu gick det såå bra påvägen hem. Båda sökte kontakt och försökte gå fot ❤️

belliiboii
2

La upp detta på brukshundar sajten men kan lägga upp den här också för jag är så nöjd! Mitt i könsmognaden bryter han av och beter sig så jäkla fint!

https://www.instagram.com/p/BLG787bAHec/?taken-by=alphatherottweiler

https://www.instagram.com/p/BLG7nzGAlIL/?taken-by=alphatherottweiler

Två videos från dagens träning, vi har saker att jobba på och vi har långt kvar till våra mål. Men tusan vilken attityd han hade idag och vilken bra känsla vi hade tillsammans! Första gången jag testar på att länka ihop svängar och att gå längre sträckor, idag var han dyr min fina skithund!

[Nalle-]
2

Vi var på en träningstävling i rallylydnad igår, och vann! 🤗 Det var ju verkligen hur roligt som helst, och var såklart otroligt stolt över min duktiga hund! 

Det roliga var att jag inte ens hade planerat att fara, fick ett samtal bara några timmar innan och blev övertalad att följa med. Jag hade egentligen bara tänkt träna något på kvällen, eftersom att det blivit rätt lite av det sedan jag fick hem valpen, men då hade jag några bekanta som då skulle på träningstävlingen och jag hängde alltså med. Och tur var väl det!

fridarebecka
2

Skrev med min uppfödare för någon dag sen om att jag redan var sugen på en till beardis då jag är heeelt kär i min valp. Uppfödaren svarade då att hon tycker att det är så kul att jag tänker så och att hon anser att det är bra för rasen att jag hittat in i beardisvärlden! Gissa om nöjd och stolt jag blir över att hon skriver så 😃😍

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
peafie
5

Vi har inte gjort någonting särskilt men jag är bara allmänt kär i min hund som är världens vackraste varelse. 😍 Som om det inte vore nog har hon toppenmentalitet, är tokrolig och otroligt intelligent. Hon är en riktig kompis och så fruktansvärt enkel, vi har faktiskt aldrig haft några egentliga problem med henne (annat än att hon kan bli lite för glad ibland, men vad gör väl det?). Jag vill bara skryta över att jag på något sätt har lyckats få världens finaste hund - kanske kan jag ta åt mig lite ära för det (men förmodligen är det bara så att hon är fantastisk).

Bloggen     ○    Instagram

Snuffles
0

Min hund är ju hos någon annan för tillfället, och han som har hand om honom hade ''testat'' honom på sitt, ligg och stanna och Sheldon hade utfört kommandona perfekt så jag fick beröm för hur jag tränat honom 😎

Therese
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja jag måste få skryta om min grabb! Han är så obrydd när han blir utskälld, och här blir han ju utskälld efter noter och sitter ändå lugnt med mig ❤️

JoannaLi
5

Jag är skitnöjd med monstret just nu. Så fin att träna igår. Så fin att ha att göra med på rastrundorna nu. Så mysig inomhus. Så lugn, och som hanterar sin stress så bra just nu. 

Allra, allra finaste lilla bäbis ❤️

JoannaLi
1

Dubbelskryt igen! Gånger 2!

1. Vi var på BK'n idag, och hade med en kompis. Tillsammans drog vi igenom LK1, för att se hur vi ligger till. Det gick bättre än väntat, men vi måste verkligen skärpa oss med fotgåendet. Eller ja. Matte måste sluta fjanta. 1) Måste hon börja använda rätt teknik, för hon vet ju hur hon ska göra, men glömmer ju hela tiden. 2) Så måste vi komma oss ut och träna med störning. Vad gör väl det om vi har ett fantastiskt ff. inne på rummet/i korridoren, om han inte vet vad jag pratar om när vi kommer ut? 
    Och så påbörjade jag hoppligg, lite sådär plötsligt, så får vi se hur det går med det. Han förstår tanken just nu i alla fall :D 
    Ställande under gång var helt fenomenalt! Woho! 
    Platsliggningen var också bra, men matte var en nervös själ eftersom att det gick hundar lite här och var, och dök upp på konstiga ställen. Därför gjorde vi en gång där jag efter halva tiden gick fram och stod 2 meter ifrån. Den andra gången låg han bara 1½ minut (men på fulldistans) innan mitt hjärta inte pallade det. Så det ska vi också öva på. 
  2. En av mina kompisar ska iväg, så då får jag låna hennes lilla bebis över kvällen! En 7 månaders Vit Herdehund. Alltså, mitt hjärta pallar inte det här! Så lugn och fin just nu, sträckte ut sig på sidan, knölade undan den irriterande mattan, och däckade. Efter en kvart! Han har aldrig varit här förut, och har bara träffat mig en gång innan, i en halvtimme igårkväll. 
    Så jädra fantastisk, jag blir ju helt rörd. 😍
  3. Riktigt, riktigt fantastisk labrador idag med passiviteten! Efter träningen drog jag och sällskapet på MAx, och satt på uteserveringen och huttrade så vi knappt fick i oss maten. När jag var inne och beställde, och Arrak satt ute med sällskapet. Då hade han tydligen lagt sig ner! 
    Sen låg han så fint och väntade inne på busstationen, och somnade flera gånger. 
    På bussen bad han många gånger om om att få komma upp på ett säte, men han fick ju inte det, så då däckade han på golvet istället. 
  4. Från busshållplatsen upp till huset fick han gå i en 17-meterslina. Så lydig och fin! Inte en tillstymmelse till att vilja springa, sticka eller jaga. Woho!
Fisherling
3

Jag måste få skryta om att Tinja verkligen är poppis på utbildningen, alla vill hänga med henne och hon får så mycket beröm för att hon är så duktig, trevlig och har sådant fint hundspråk :D

Joyous
6
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Idag var vi i stan, som vanligt, och då kom det fram en kvinna som berömde mig för min otroligt lugna och väluppfostrade hund… 😃 Kvinnan hade tydligen suttit och tittat på oss ett tag (vi väntade på samma buss på Nils Ericson term) och hon hade reagerat över hur fin Humla var med mig och att hon var så kontaktsökande och bara hade ögon för mig!

Klart mitt matte-hjärta växte en aning, även om jag vet att det vid ett annat tillfälle kunde sett helt annorlunda ut! 😉

Men det som gjorde mig riktigt stolt var Humlas reaktion på kvinnan. Hon tittade lite på människan, som i mitt tycke var på gränsen till för nära och sen backade hon själv in vid min sida och höll sig där hela samtalet, ingen oro eller behov av att reagera utåt, bara lugn. Sånt gör mig glad och stolt!

Dessutom fick vi till världens bästa träningspass med framförgående, kryp, skall, och apport. Hon hade ett fint tryck och växlade superfint mellan hög och låg aktivitetsnivå i de olika momenten.

Och nu är det sängläge resten av kvällen!

Lighthorse
0

Tok Tuff fick för första gången nosa på lite agility-hinder och valde självmant att gå upp på gungbrädan! När den sedan slog o marken var han cool som en filbunke, han tyckte att det var jättekul! Vi kanske har samma planer för framtiden trots allt ;)

Majken!
4

Har börjat ladda inför tävlingsdebuten som sker i helgen på allvar, mer struktur i träningen och framförallt mer mängdträning. Är så otroligt glad och stolt över hur min hund presterar just nu, det ska bli en glädje att få visa upp henne!

JoannaLi
0

#23 Ooooh! Härligt! :D Vars ska ni tävla då?

Ellen89
2

Vi vann var forsta Agility tavling i helgen. Super stolt!

Joyous
0

#25 Stort grattis!

Ellen89
0

#26 Tack! Kunde knappt tro det.

JoannaLi
3

Så jädrans stolt över skräpen! 

Vi var ute på en längre barmarksrunda idag, med Arrak i sele och Buddy som sällskap. 

Uppvärmning på 20 minuter, ca 1½ km. Sen sadlade vi på. Sjukt taggade hundar! Båda två stod och skrek i ansiktet på mig att vi var tvungna att åka nununu springaspringaspringa nuuuuu när vi skulle starta upp. 

Själva rundan blev ganska precis 11 km lång, i underbart kallt, fuktigt höstväder. 49 minuter tog själva rundan, och det är inkluderat med alla möten med människor, bilar, hästar, hundar, vätskepauser, mentalvilor osv. Skitbra ju! 

1½ km nedvarvning, stretchning och nu är labradoren död

Jag är så förbaskat jädra stolt så jag kryper ur skinnet. Rent fysiskt vet jag ju att han orkar både långt och snabbt, men det är skallen som brister på honom. Och att palla 11 hela kilometer, med en riktigt bra snittid… Alltså jösses. Och att stå och skrika i starten!? 

Han har blivit så sjukt fin att ha och göra med, min lilla dåre så jag vet inte riktigt vad jag ska göra av mig själv? 

Jag fick ju hem honom typ en vecka in i "tonårstrotsen", så jag har ju aldrig känt honom som något annat än dryg och jävlig, och så nu? Övernatt har han smällt till och fattat (och orkar) riktigt jävla snyggt fotgående? Han har inte varit riktigt blockad på över en månad? Han pallar över milen i barmark? Han pallar med riktiga sökträningar med markeringar? 

VAD ÄR DET HÄR FÖR HUND OCH VARS ÄR MIN ARRAK!? 

(😉)

Frida B
2

Äntligen kan jag skriva här! Inte mycket som gått bra här, så man får försöka se det lilla… Om han ens kommer va kvar.

Men till det positiva. Jag var så fräck att testa lite nedfarter på balansen med Dobby idag… Han är en RC-naturbegåvning! Han missade inte kontaktfälten en enda gång? :O Herregud, lyckan! Och så snabb! Och sådant sug till tunnlarna och hindrena överlag! Hoppas verkligen jag kan ha kvar honom för han kommer vara farlig på agilitybanan… Mohaha 😈

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

immobilized
4

Jag är väldigt nöjd med alla framsteg som Bobby har gjort hos oss. Han börjar verkligen blomma ut och det är så himla kul att träna med honom då han börjar ta ögonkontakt väldigt bra och jag tror skvallerträning vore perfekt för oss att träna in.

Han har dessutom börjat hitta sin plats i flocken också och går ihop med de övriga hundarna utan problem. Lite småtjafs räknar jag alltid med.

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Frida B
5

HERREGUD. Dobby var själv i 50 minuter. Grannen (vi bor i radhus) har inte hört ett knyst. Gråter.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

JoannaLi
0

#31 AAAAAAH SÅ HÄRLIGT! 🥳🥳🤗👍

Ellen89
0

#31 Vad skont!

Majken!
7

1:a pris i debuten, vips har man en LK2-hund!

JoannaLi
0

#34 Grattis! 🥳

Arrak har varit jätteduktig idag på att vara lös. Fick springa i ett hägn, och så länge som han var i skinnet så höll han sig fint framför mig på 10 meter och följde med i svängar. Sen på hemvägen fick han gå lös i "fotposition" (riktig fotposition +- 2 meter åt vardera håll) och han var så avslappnad och koncentrerad så jag var inte ens nervös. 😍

Majken!
1

#35 Tack! 😊

RosaMoln
1

Vi har börjat skvallra och det går så sjukt bra! 😍
Idag valde jag frivilligt att gå dit där jag hörde att en hund skällde och mycket riktigt skällde den ut oss med men så fort han hör sitt ord "rätt" så vänder han om och tar kontakt. Så himla kul när allt annat går åt skogen för tillfället 😃

Frida B
0

Dobby var ensam utan antiskallhalsband i 4 timmar idag :D

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
0

Dobby var ensam utan antiskallhalsband i 4 timmar idag :D

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

RosaMoln
0

#38 Hejja hejja! 😃

JoannaLi
1

Vi tävlade i går. Eller… Arrak stod en jättefin platsliggning, och sen åkte vi hem. Men inte på grund av platsliggningen. Nej, han var så sjukt trött efter 14-timmars tågresa över hela landet där vi landade hemma klockan 22 på fredagen, och han var jättefin att träna på uppvärmningen… Men han gick inte på drivet av att det är kul att träna, eller att belöning är gott, utan han gick på drivet av att göra matte nöjd. Och det var jag. Så sjukt nöjd! Men under själva lydnadsprogrammet får jag inte berätta hur nöjd jag är med honom så ofta som han hade behövt, och därför hade han tappat så mycket motivation och självförtroende det var inte på långa vägar värt det. 

Men jag är så fantastiskt stolt och kär i den här hunden, som gör sitt allra bästa och försöker ge mig allt även fast han inte orkar. (Jag menar, jag frågade om vi skulle träna - normalt svar på frågan: Arrak goes bananas och hämtar träningsväskan och selen - och jag fick en. En! svansviftning till svar. That ain't right.) 

Så, vi åkte hem med flaggan i topp, och nu är vi båda jättetaggade på Vännäs i slutet av november :D

belliiboii
0

#41 du har så sjukt bra inställning och värderingar! Även fast jag inte känner dig personligen är jag sjukt stolt över valet du gjorde, jag vet av personliga erfarenheter att det är väldigt lätt att glömma bort glädjen i lydnaden och ha för mycket krav. NI gjorde den största vinster tycker jag, och ska bli så sjukt kul att höra hur det går för er i November!! Håller alla tummar och tår för er!🥳❤️

JoannaLi
0

#42 Åh, tack! Jag blir lite rörd 🤗 Min mamma (smått hundrädd, ingen hundvana) ifrågasatte mitt val att bryta med "du gör det inte bara för att du är nervös?" och helt ärligt, jag och såna frågor… Så jag har klurat på det där sen dess. Men det kändes rätt då och det känns rätt nu, men det är också jädrans skönt att höra av andra att de också tycker att det låter rimligt. 

Tacktacktack! ❤️🎈🌺🤗

(Jag känner lite att vi har ett litet trevligt peppgäng med fina inställningar på instagram egentligen. Du, jag, Jenmjao, med slyngliga unghundar som vi kämpar på med ändå. Vi är fan riktigt duktiga ändå! Både på träning, men framförallt på inställningen. 🥳 till oss!)

Snuffles
2

Jag har tränat i koppel på att S ska bryta direkt när han är på väg någonstans och komma tillbaka till mig, idag testade jag att säga "stopp" när han var lös och han gjorde som han ska varje gång jag sa det!!

Jojsan
2

Igår på promenaden tränade jag stanna med min 3 månaders valp (så att jag kunde fota lite med honom i solnedgången 😉), gick jättebra men det jag mest var förvånad över var att han gick fot vid min sida nästan hela vägen! Trots att vi gick förbi människor på nära håll och andra störningar. Kände mig så stolt över min lilla valp då!

Ellen89
0

#45 Du har en liten Aussie eller hur? Han ar jattefin! Vi vantar valp on 3.5 veckor (Aussie med)…. du kan val lagga up en av bilderna du tog? :)

Jojsan
5

#46 Jajamän, en liten Aussie :) Vad spännande! Vet ni redan vilken ur kullen det blir (färg? tik eller hane?) ? 🙂 Blev inte så många lyckade bilder då solen gick ned strax efter att jag gick ut, men kan lägga ut en av bilderna ändå.

belliiboii
0

#43 ja håller helt med! Vet ej hur långt ifrån vi bor men vi får försöka ordna en träningsträff tsm vi tre någon dag!😍🙌❤️

Haztparken
1

Gick förbi 5 olika hundar idag med Nyx och hon sa INGENTING! Hon tittade på dom jättemycket och studsade vid några men hon var helt knäpptyst! Så glad över min lilla tjej, superduktig!

JoannaLi
0

#48 Men alltså JA!! 🥳 Jag finns ju i två ändar av landet, så något borde ju funka 😉 Skellefteå och Växjö. Men jag ser att ni bor hyfsat nära varann (på instagram :D ), så om jag ska åt ert håll någon gång så… :D

TiaAce
0

#47 (Har tva konton, glomde losenordet pa det andra). Han ar jattefin!! Vet inte an vilken det blir, det blir tik iaf. Hoppas pa blue merle men vi far se. Kan knappt vanta! Det gar langre an det 3 ar jag har redan vantat. 🤪

Jojsan
1

#51 Tack :) För mig var väntan också värst de sista veckorna innan jag skulle hämta honom! Det tog sån tid… Speciellt innan jag visste vilken jag skulle få, då gick jag runt och tänkte på det hela tiden 😃Ser fram emot bilder sen när du vet 🙂

jenmjao
0

#50 Vi bor i samma stad 😂 Därför vi träffas och tränar, och för att vi älskar varandras hundar 😉 Och kanske varandra hahahah.
Har du möjlighet att ta dig hit är du välkommen att sova hos mig (eftersom du inte bor i Västerås) 😃

RosaMoln
0

Är så glad över att ha en hund som ligger lugnt medan man åker tåg/buss. Blir lite lite pip ibland men eftersom vi nästan alltid åker 4 timmar med två pauser på 10-15min så förstår jag honom ^^,

Hornslandet
0

#47 Ville bara säga, fantastiskt bra fotat :)

Frida B
1

Alltså jag har ju världens bästa hund. För det första är han nu med mig på jobbet, är ensam utan problem. Han älskar dessutom att vara där, springer in glatt i boxen och lägger sig. Sen är han bäst i världen på att spåra. Eller ja, för mig är han det. Lägger ett kortare spår, ca 75-100 meter i totalt mörker och regn med pannlampa. Släpper honom på spåret direkt, alltså ingen liggtid. Han tar det med sådan iver och spårglädje, att trots att jag springer efter så drar han. Och så fort han kommer ur spårkärnan så vänder han in igen och fortsätter i samma takt dit han ska. Sen att han missar slutet där godiset och leksaken ligger är ett mindre bekymmer som säkert går att lösa :D

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

JoannaLi
0

#56 Men så skönt att det har löst sig! Jag har tänkt på er och hållit tummarna! 

#53 Nämen ojdå, är det så det är ;) Nä, jag skojar bara! Till våren ska jag uppåt Stocholmshållet för ett återbesök till Arraks fysioterapeut, så vi kanske kan höras och se om det skulle passa att träffas lite! :D 

Själv är jag så förbaskat nöjd med vårt läggande under gång-projekt just nu! Jag har provat typ 4-5 metoder på den här hunden - och av någon anledning så funkar den här!? Han riktigt suger sig ner i backen, så sjukt coolt! Vi har långt kvar innan han faktiskt kan momentet, men det har släppt! 🥳 

Jag har helt tappat suget till att träna tyvärr :/ Snökanon så det finns inga öppna ytor, jag har inget bra "träningsställe" (bk'n ligger så långt bort att jag behöver skjuts dit, och har inte hundintresserade föräldrar. "Hemma" så ligger bk'n, med inomhushall, appellplan, inhägnade skogshägn och inhägnade dammar 1 km hemifrån. Perfekt gångavstånd. Det är mycket lättare att träna där nere, när det tar 10 minuter att knalla ner till alla möjliga träningsmiljöer.)

Då är det skönt att kunna hyperfokusera på ett moment och ha det att fungera. Läggande under gång har varit vårt hatmoment, och det känns så kul om det skulle få funka nu :)

apportbocken
0

Min Chester satt utanför fiket och VÄNTADE idag. Även om jag kom med godis varannan minut så SATT han stilla utanför och lät bli folk som gick förbi. Bästa lilla kotten! 😱😍😭

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

belliiboii
1

Jag och Alpha har börjat komma igång med lydnaden igen och det känns så jäkla bra! Vi båda har skitkul och det går bra! Jag har valt att fokusera på attityden i ff på sidan av och bara leka in den, sen fokusera och pilla detaljer i inkallning, apportering och sitt under marsch och han är SÅSÅSÅ DUKTIG! Idag skuttade han fram och tog apporten ordentligt och glatt! Allt KÄNNS bara bra och vi har kul som fan. Sen att min hund som varit benaggressiv nu valde att prioritera att vara nära mig när jag städa i mitt rum istället för att äta ben i hallen! Efter ett tag vart han lite sugen på ben, då gick han och hämta det FÖR ATT SEDAN LÄGGA SIG VID MIN SIDA IGEN! Att gå från att knappt få vara i samma rum som honom till att han frivilligt lämnar benet och även KOMMER TILL MIG med benet är så stort. Det känns som att hans tillit till mig har ökat ENORMT!

belliiboii
0

#59 här hade han hämtat benet och låg och käka bredvid mig!

Jojsan
0

#55 Tack! 🙂

Jetaime
3

Igår deltog i vår sista klass två tävling i agility tillsammans, Zuki och jag. Hon vann första loppet och kom tvåa i andra. Det blev en femte pinne (och en bonus-pinne) och därmed en ny titel och nu kan vi äntligen släppa klass två helt och hållet. Som vi kämpat! Zuki kan dessutom numera titulera sig "AgD I AgD II AgHD I AgHD II KORAD LP I RLD N RLD F Winsome Pack's Alabama Angel" Väldigt stolt över vad vi faktiskt lyckats med tillsammans :)

CayKantos
0

#56 Vad kul att höra det går bra för dig o dobby! Speciellt efter alla problem med att lämna han ensam!😍

DU får ju filma ett spår någon gång! Är ju så kul att se hundar arbeta med det dom älskar!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Jetaime
3

Zuki var nöjdast av alla som fick välja på prisbordet 😂 såklart fen största leksaken men kunde hitta! Haha

CayKantos
0

#64 Grattis! Agility?? :D

Instagram

Frida B
0

#63 haha tänkte försöka filma idag :D ja så himla roligt att det äntligen går åt rätt håll.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jetaime
0

#65 Japp, skrev om det i inlägget överför :)

CayKantos
0

#67 oj måste ha missat!

Men sort grattis iaf! :D:D

#66 Kul! Dela med dig!

Instagram

belliiboii
2

Idag var Alpha GRYM på hundträningen, det enda var hastigheten i spåret. Annars satte han spåret och lydnaden perfekt, tränaren sa att han skulle kunna gå ut och tävla spår och lätt få ihop 90 av 100 poäng som det ser ut nu om vi bara får ner hastigheten!!! WIHOO😍🎉👏❤️

Growing Nerves
2

Min älskade valp lärde sig ligg efter bara en dag! Sååå stolt ❤️

**Med vänlig hälsing 
**Linnea Berg

Ambrose
3

Körde vår andra lydnadstävling idag. Förra gången fick vi hela 80 poäng, men idag drämde vi till med 177, 1a pris och en 2a plats! Så fantastiskt glad!

Domaren var väldigt snäll, men vi hade ju gott och väl poäng till godo!

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

RosaMoln
2

Började lite smått med nosework för lite mer än en vecka sedan och körde nyss tre sök efter doft. Han klarade första två sjukt snabbt och det tredje tog lite längre tid, men man ser hur han använder nosen och söker av högt och lågt i rummet här hemma nu :D Så glad över att ha denna hunden!

Turast
4

Tänker skryta med att jag, sambon och hundarna flyttar till en gård snart, med 19 000 kvm tomt + 5 hektar skog + ladugård + 2 garage + gäststuga. 

INSER NI HUR GLAD JAG ÄR ELLER?? 

Gotland, vi ses igen 😍

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

belliiboii
0

#73 ÅHH DRÖMMEN JU!! GRATTIS, GUD VA KUL!!😍🌺🥳❤️

RosaMoln
0

#73 Wow grattis! :D

Turast
0

#74 #75 taaack! jaaa, fattar det inte än dock 😂

CayKantos
0

Grattis! Gästrummet var la till mig eller ;) ;) Vad betalade ni?

Instagram

Turast
0

#77 haha om du klarar dig utan värme så (sommarrum typ) 😂

1,7 slutade budet på, vårt tak var 1,5… men vad gör man inte för sin drömgård 😊

JoannaLi
2

(Jag röstar för att alla framtida Ifokus-träffar hålls på Turast's fucking fantastiska gård. 😂) GRATTIIIIIS!!! 🎂🙌😍

CayKantos
0

Håller med!

Instagram

Turast
1

#79 kan berätta en hemlis (sjukt hemligt när jag skriver ut på forum 😂), jag småplanerar att ha hundläger på gården om något/några år 😊

Turast
0

Meeeeeeen gissar på att alla ni är för gamla för det ändå MAHAHAH 😈

Changrila
0

Jag vill skryta om min underbara Aysu :D
Äntligen har vi fixat RLD N. 5 starter tog det och vi har två resultat på över 80p (skulle ha varit 3 om jag inte släppt kopplet inne på banan en gång).

Att fixa någon typ av lydnadsmerit med en saluki, det är något jag drömt om i många år nu och äntligen är det verklighet! Dessutom med den underbara tokan som kom till mig som omplacering i uselt skick. Hon fick panik(!) av att se andra hundar och ja… då hade jag väl aldrig trott att hon skulle klara rallylydnadstävlingar på olika platser med måånga hundar närvarande. Jag är löjligt stolt över henne.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

CayKantos
0

#81 kul! Har alltid gärna velat åka till Gotland! Vadå gammal. Är bara 19 men själ som en 12-åring ;b

Instagram

Turast
0

#84 men jag är liksom fett ung så kan ju inte ha läger för gamligar som dig fattar du väl 😎 Men vi kan låtsas att du är 12 😂

CayKantos
0

#85 haha javisst! Men är inte du 20?

Instagram

[Nalle-]
0

#73, Det låter ju helt fantastiskt, så roligt! Man blir inte alls avundsjuk 😃

#83, Grattis! 🙂

[Nalle-]
0

Jag tänker skryta över att jag har världens bästa hundar! Är så otroligt tacksam över att ha båda två i mitt liv ❤️ Världens goaste lekfarbror, och en valp som är helt tokig och samtidigt helt underbar. Var lite orolig för att jag tog mig vatten över huvudet när jag skaffade en till hund, men det blev ju bara så himla rätt 😃

Turast
0

#86 jo  😂 men tycker det skulle kännas skumt med läger för folk i min ålder… :S Men du kan ju komma på träningtträff om du har svängarna förbi 😉

#87 Ja jag typ svävar på rosa moln nu :D

Ambrose
4

Körde störningsträning med Nita idag. Något som har blivit väldigt eftersatt i hennes "utbildning" då det räcker med en liten blick från en annan människa för att hon ska bli störförälskad och glömma allt xD

Det där med att låta hunden växa till sig innan man tar tag i vissa saker är verkligen inte helt fel! Jag fick idag hjälp av en kompis som sprang, hoppade, stampade, kröp, tjoade, gullade, lockade, kaste boll(lite väl svårt), drog kamptrasa(lite väl svårt), smög fram på huk tills hon stod brevid oss, osv osv osv, och det mesta klarade Nita mer bravur, utan att bryta från fotpossition, eller i värsta fall bara slänga en liten blick. Men det ryckte i hela henne, och svansen gick som en propeller!

Innan pass 3 (många korta pass) så lät jag henne spring runt lös medans jag pratade med lite folk, och då kom hon in och försökte självmant bjuda upp till träning. Det har aldrig hänt tidigare! Hon är egentligen en ganska svårmotiverad hund, så jag är överlycklig! :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Engla1
3

(Sambons hund från valp) Jag flyttade in förra hösten, då kunde W typ INGENTING! Sitt och varsågod typ, kändes det som, Så ja börja fila lite smått, försöka få nån liten ordning på honom iaf. Inga kurser, bara träna hemma och nån liten träff. Nu, ett år senare, är han nyss fyllda 3 år. Han kan ställa sig HELT själv (tanken är utställning) Han kan gå lös hemma på gården (förr sprang han iväg som en hare så fort han kom lös) Han VILL jobba! (Förr va han typ som en trött tonåring "måste jag verkligen?" O massa mer! 💕 Detta är dessutom den första hund nånsin som jag fått "fria tyglar" med 😉 En kompis som såg honom i början, och ser honom nu, tror att ja bytt hund, skaffat en ny varghund 😜 Men nej, det är samma varg, samma Weylyn ❤️

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.