Hundar iFokus

Hundar

Etikett: skaffa-hund
Läst 910 ggr
AnniSen_
0

Jätteskumt... HJÄLP behövs

Det är så att vi bestämt oss för att skaffa en liten hund i familjen, förslagsvis Bichon Havanais:) Vi skrev en liten insändare att vi söker och berättade lite om oss. Nu till frågan och det skumma! En hörde av sig och ville skänka sin hund till familj som hade mer tid då hon jobbade mkt. Hon var nu på affärsresa i Paris och hade hunden med sig. Annars bor de i Sthlm. Hon vill nu sända sin havanais med http://www.jetpets.com.au Hon betalar detta och hunden får vi. Hon vill bara hunden ska ha och få det bra. Ja det är ju jättefint. Men var finns haken??? Den är köpt Sverige. Alla papper är svenska. Han är vaccinerad, mikrochip och är frisk. Jag har fått foto, hennes namn adress tele. Och jag gett min. Och hon säger hunden kommer på tis?? Hon vill jag skickar min e-post på mess? Om hon är oseriös kan hon göra ngt med mina uppgifter? Jag ska ju inte betala ngt så hon lurar oss inte så?? Aldrig varit med om detta. Någon med erfarenhet ????

Karmatarerskanise
11

Låter som typiskt lurendrejeri. Varför välja en hund ni aldrig träffat?  Och en person ni inte kan träffa?

Jag hade dragit mig ur fort.

Tjeja
0

🤔håller med om att det låter jättekonstigt..

men kan heller inte komma på vad som skulle vara haken i det hela..

Tänker hon smuggla knark i magen på hunden eller något? … 

Nej men allvarlig talat… det   kan väl hända att hon är seriös… men när något luktar konstigt brukar det finnas en orsak till lukten så att säga. Även om man inte hittar vad lukten beror på direkt.. Jag förstår att du undrar!

Stackars vovve ifall den  nu råkat illa ut och utnyttjas nu på något vis.. Kolla noga så att det verkligen är rätt hund som kommer också och inte någon annan som typ "liknar" den…

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Vixxen
1

Kan ju vara vilken smuggelhund som helst! 

Dra dig ur fort!

Lona
11

Det kommer sannolikt uppstå "komplikationer" som gör att ni måste betala ditten eller datten; till slut är ni blåsta på många tusentals kronor - och ofta finns det inte ens någon hund utan det är bluff från början till slut. Dessutom, vilken seriös hundägare skickar sin älskade hund till en vilt främmande människa, i synnerhet som hon enligt uppgift bor i Sverige och hade kunnat träffa er när affärsresan var slut? Bullshit, skippa det köpet med en gång! Och vad du gör, ge henne INTE ditt kontonummer eller liknande!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Karmatarerskanise
1

Precis #4

Em_
4

Det kör ihop sig med pengar på något sätt nära inpå transporten. Ni sätter in ett par tusen för att få hem hunden. Det dyker aldrig upp någon hund…

Hon har visserligen inte bett om pengar än, men jag tror det kommer. Här är ett par exempel. 

https://dognews.se/2016/01/20/blev-lurad-vid-hundkop-pa-internet/
http://www.metro.se/nyheter/hundannonsen-var-fejk-blev-lurad-pa-7-500/EVHlba!0neaktq0OO5h2/

Ta dig inte an en hund du inte har träffat. Även om hon är helt ärligt vet du inte hur hunden är. Hundar som kissar inne, skäller på allt och biter barn är också söta på bild ;)

Karmatarerskanise
8

Och ingen skickar en hund för omplacering när man är på affärsresa. Man väntar till man kommer hem. Hela historien osar skunk. Gör det inte.

[Daniela1983]
0

Håller med det andra sagt. Vem tar med sig sin hund på affärsresa..

AnniSen_
1

Nej men eller hur!! Konstiga folk det finns! Bor i Sthlm och är på affärsresa på uppdrag som kommer pågå 24 månader. Hunden är med henne men får ofta vara ensam i lgh…. Ehh jahapp… Tack för svar

Itchy
0

detta är ett väldigt vanligt sätt att blåsa lättlurade folk på pengar i hopp om att en gullig valp väntar på dom på avsedd plats, väldigt vanligt speciellt runt jul då många tyvärr köper söta valpar som julklappar

så gå definitivt inte på detta, det kommer bara kosta dej pengar och besvikelse över att den söta valpen du fått se på bild, inte kommer att bli din mot en "liten summa pengar för frakt"

ett bra kännetecken är just "utlandsstudier,utlandsresa,jobb i utlandet"
att det är google translate översatt

att det är stockbilder man kan göra en reverse search på med google

You can't spell Bitchy without Itchy

Nova1234
0

Dra dig ur så fort du kan. Bryt kontakten nu med hundägaren. Det är uppenbart en bluff. Hundägaren kommer säkert att lura dig med en historia att hunden (som inte finns) behöver veterinärvård eller liknande, för att lura dig på pengar. Köp din valp hos en seriös uppfödare som du kan besöka och har god kontakt med.

Instabeliebeer
0

Samma sak hände med mig för några år sen. Det var en golden retriever som kostade 2.600. Den hade alla vaccinationer, stamtavla o alla tillbehör. Men ägaren flyttade till Turkiet och skulle skicka tillbaka hunden. Jag sa få att jag vänta tills du kommer tillbaka och jag kan komma och titta på hunden först. Då bröt "ägaren" kontakten. Så lita inte på sånt

Instabeliebeer
0

Samma sak hände med mig för några år sen. Det var en golden retriever som kostade 2.600. Den hade alla vaccinationer, stamtavla o alla tillbehör. Men ägaren flyttade till Turkiet och skulle skicka tillbaka hunden. Jag sa få att jag vänta tills du kommer tillbaka och jag kan komma och titta på hunden först. Då bröt "ägaren" kontakten. Så lita inte på sånt

russin
1

Haken är att det inte finns någon hund alls och dom försöker bara blåsa folk på pengar. Det kommer att komma frågor om pengar pga trassel osv om du fortsätter.

Kan man inte åka och träffa en hund, så ska man inte köpa den - punkt. Då slipper man bli lurad 🙂