Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 453 ggr
Karmatarerskanise
0

Detta är hund instruktören

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte länka till kvinnan som vi har som hundinstruktör. Hur tycker ni hon verkar?

http://www.dinhundkompis.se/

Hon är väldigt trevlig och jag gillar henne och hennes metoder. Har träffat henne två gånger nu.

Karmatarerskanise
0

putt :) Åsikter över det ni kan se?

Karmatarerskanise
0

putt :) Åsikter över det ni kan se?

Snuttan2
0

Borde man värkligen lämna ut särskilda personer på det här viset på forumet?

Karmatarerskanise
0

Vadå? Man har pratat om andra svenska hundtränare här innan, och tipsat om deras böcker osv. Jag vill bara veta vad ni tycker, om hon verkar bra.

Jag har frågat henne om jag får berätta om henne. Och det får jag.

Är detta fel gjort av mig får sajtvärdarna ta bort inlägget! Inte min mening att göra fel.

Zebben
0

Det är inte fel av Dig, så jag låter tråden finnas kvar.

/medarbetare Zebben

Karmatarerskanise
0

Ok :)

Snuttan2
0

Jag har ingen aning om hur man gjort innan på hundar ifokus… Är nyfiken, därav att jag svarar!

Men jag kan tänka mig att det bara inte görs att man plockar ut privat-personer eller icke stora kändisar och diskuterar utan att de är här pga det just inte är trevligt emot den personen. Säger någon något emot den så kan den inte försvara sig och säger man något mindre positivt kan det ses som att man klankar ner på andra privatpersoner, om du förstår vad jag menar..?

Böcker är ju en annan sak, det är publiserade saker. Svenska tränare överlag förstår jag. Men privata tränare, har det tillåtits? - Jag har ingen aning, brukar inte hända här inne särskilt mkt. Men kan tänka mig att det för allas trevnad inte tillåts, brukar inte göras det på andra forum. 

Är ju skillnad att berätta om någon och att lägga ut den på ett forum och be om disskution om den ;)

Snuttan2
0

Aha, det är alltså tillåtet.

Zebben, hur ser ni på asspekterna jag tagit upp?

SparklingTindra
0

Jag tycker att hon verkar bra. Glad Jag använder själv mjuka metoder och positiv förstärkning och därför så verkar hon vara en sådan som jag skulle gå till.

Karmatarerskanise
0

#7 Eftersom jag fick berätta om henne, är det ju lungt.
Och är man i hundsvängen vet man om att visa ger ris, andra ros :)

Dessutom är ju jag här och kan "försvara" ;) om det nu mot förmodan skulle behövas.

Jag vill inte att någon skriver skit om henne, ber enbart om tankar, vad som kan vara bra och vad som kan vara mindre bra :)

SaraC
0

Det enda vi kan läsa via länken finns ju redan ute på nätet - det är offentlig info. Vem som helst kan ju diskutera o tycka om det oavsett om Hera lägger ut länken dit härinne. Och Hera har ju även frågat henne om lov.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Snuttan2
0

Säger inte alla att de annvänder mjuka metoder och positiv förstärkning även de som skriker och annvänder våld emot sina hundar fö Sparkling_Tindra..? ;)

Karmatarerskanise
0

#9 Okey :) Tack för ditt svar :D

Karmatarerskanise
0

#12 Hm, nej? De som använder hårsa metoder kan många gånger också erkänna detta.

Man utgår ju faktiskt från att de som säger att de använder sig av mjuka metoder också gör det.

Zebben
0

Stod inte så mycket om hennes träningsfilosofi, men visst såg det bra ut det hon skrivit på sidan. Men mycket handlar om personkemi också, så man måste nästan ha träffat instruktörn för att man ska kunna ha åsikter. Man måste ju känna förtroende för instruktören för att man ska kunna ta till sig något man ska "utsätta" sin hund för.

Känns det bra i hjärtat när Du tränar Din hund för henne, så är det bra.

Snuttan2
0

Jag har då aldrig hört särskilt många säga att de med flit annvänder hårda eller dåliga metoder, för de ser det oftast inte som det…

Och de som slår sina hundar gör det ju oftast för att de inte vet bättre, utan anser att det behövs, och därav är det inte hårda metoder, utan vad som behövs :/ 

Jag disskuterar fö inte någon personligen, utan disskuterar det som skrivs i tråden då jag inte alls vet vad personen ifråga gör IRL.

SparklingTindra
0

#12 Om hon inte använder sig av mjuka metoder och positiv förstärkning så är det juh falsk marknadsföring, eller hur? Jag tror knappast att hon lockar kunder genom att ljuga om vilken metod hon har, eller vad tror du? Det märker ju hundägarna isåfall och det tror jag inte är så lockande för andra kunder sen.

Karmatarerskanise
0

Zebben: Ja, det känns riktigt bra. Jag litar på henne, både angående hund och angående vänskap. redan efter TVÅ gånger :)

Vi känner ett annat par som har fått hjälp av denne hundinstruktör, och dom ger bara ros. Det är positivt :)

Dessutom är vi några av de första hon hjälper, så det är extra spännande. Hon påpekar att det är mycket viktigt att vi säger till om ngt känsn fel, eller om ngt inte fungerar, så fixar vi det :)

zeretki
0

#7  Det är enligt min erfarenhet olika på olika sajter, men eftersom Hera dessutom fått tillåtelse så förstår jag inte vad problemet är?

Hera, jag tycker som Zebben att du ska känna efter med hjärtat. Om hennes metod stämmer med hur du känner det så är det BRA! :)

Jag har faktiskt inte varit med om att någon påstått sig ha mjuka metoder och inte haft det. Den brukshundsklubb jag talade om nämnde definitivt inget om mjukhet utan där var ord som "disciplin" och "man måste vara hård".

Rozzy
0

Jag ser ingen skillnad på det man publicerar på nätet eller i en "bok" det är öppet och till för att tyckas till om, diskuteras, ventileras. Vi lever i ett fritt land där man får tycka vad man vill men man får ej kränka eller förtala. Men hur skulle det se ut om man inte fick tycka till om saker och ting bara för det var publicerade på nätet?

Hjäälp! 

Hon har ju även sammtyct om detta så du får nug behålla vänskapen, det vi tycker ska ju inte gå utöver dig, och vi kommer nog att aköta oss det handlar väl om hennes metoder och inte ett personangrepp.

lena1
0

hera, känner du att det där är rätt väg för er att gå och att det funkar så ska du naturligtvis fortsätta med det….i övrigt skulle jag velat läsa lite mera om hur hon arbetar och som zebben säger vad hon har för filosofi…, men jag såg ju att det går att lämna tips till henne också…så då måste det ju vara en öppen person tror jag….lycka till vidare ;-)

AnneN
0

Av det lilla man kan läsa om henne på hemsidan så tycker jag att hon verkar vara bra.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!