Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 853 ggr
Instabeliebeer
2016-11-29 21:53
0

Funderingar

Hej! Tänkte på en grej idag. Om en VALP på något sätt skada sig och valp tanden flytta på sig. Men valpen är fullt friskt och äter bra och så. Vad bör man göra? Kan valpar äta de dära gnaga pinnar som bruka finns på djuraffären? Tänkte under tandlossningen? Eller vad brukar nu ge? En grej jag undrar om min valp är att när jag kommer hem efter skolan, finns alltid vuxen hemma under tiden såklart. Han blir glad och hoppar upp och biter i mina fingrar? Hur och varför gör han det? När bör man ta längre promenader för en valp och hur länge?

[Forest]
2016-11-30 14:24
0

Vad är det för ras och hur gammal är den? Valpar kan gott röra på sig så länge man går i deras far samt ser om den blir trött. Jag har inte gått på längre promenader med våra hundar (valpar) men vart ute i timmar då dom varit lösa och har bädd mm. Detta med bitande har jag kanske inte jätte lösning på men jag skulle ha leksak-tugget o gett den när man kommer hem. Jag tänker så här den är glad över se än samt att man kan lägga in sitt avakta o då sen ge leksaken-tugget. Se bara till att ta ner en leksak så du kan ge hunden något 😊

Instabeliebeer
2016-11-30 14:54
0

#1 der är en drever. Han biter ju men inget så att fet blöder och så

OlgaMaria
2016-11-30 15:21
0

Hunden blir nog för exalterad när du kommer hem. Man kan öva hunden i att inte hoppa upp på en när man kommer, att den måste vänta och lugna sig lite. Sen kan man hälsa lite lugnare. Om du tar emot hunden när den hoppar upp på dig och säger hej osv så uppmuntrar du det beteendet. Istället kan du lite lätt putta ifrån dig hunden och lära honom "vänta" och kanske "sitt". Sen kan ni hälsa. Det är väldigt bra att lära hunden det så att den inte hoppar på alla gäster så småningom.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Instabeliebeer
2016-11-30 17:56
0

Ska testa det! Tack #3