Mydog-besökare!
Jag var på Mydog en dag förra året men hann inte med allt som jag hade tänkt. :) Jag hade tittat in att jag ville se på Jägarförbundets information om jakthundar, har för mig att det även var någon typ av uppvisning i samband. Men jag kom för sent och missade den! För er som inte vet vilken jag syftar på, har jag hittat hela programmet för 2016 här: http://besoksguiden.svenskamassan.se/sv/StandActivity?projectId=16096
I Finalringen 11.00.
Jag undrar om ni tror att det kommer vara liknande information det här året, om just jakthundar? Hur har det sett ut tidigare år?
Jag står i valet och kvalet till om jag ska besöka Sthlm hundmässa eller MyDog. :)
En längtan efter träning av hund, en väntan på att det nya livet ska börja
Tror jag sett det tidigare år ja :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vilka raser är det du är intresserad av?
Jag hittade inget på Jägareförbundets egna sida om MyDog 2017 men kan kolla i deras medlemstidning imorgon om du vill?
Jägareförbundet brukar vara med på MyDog men helt ärligt vet jag inte hur bra informationen är. Rasklubbstorg och andra föreningars montrar i all ära (jag brukar själv stå i en rasmonter) men det är trots allt vanliga medlemmar som står där.
I de montrar som har flera raser är det ofta rätt dålig koll på ALLA raserna, det beror på om man har tur och lyckas gå dit när det finns representanter för just de raser man är intresserad av.
Bor du långt från Göteborg eller Stockholm (eftersom du inte visste vilken av mässorna du skulle satsa på) så visst kan du försöka pricka in Jägareförbundets eventuella presentation om du ändå skall dit - men jag hade inte åkt långt bara för att få den informationen.
Dock har väl Jägareförbundet den stora fördelen med sin monter och presentation att det förhoppningsvis är just jägare som svarar för infon och alltså kan ge relevanta svar om det är en jakthund man är ute efter 👍. (Går man till t ex Labbeklubbens monter och hoppas på att få info om jakttypen och labradoren som jakthund så lär man bli besviken.)
Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!