Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1557 ggr
Fridaaaa
0

Långlina?

Någon som har tips på långlinor på 5-8 meter, till liten hund, som är sköna att hålla i?  Vill ha färdiga nu, inte att göra egna :)

Inte plast! :)

BGB- typ hake vill jag ha på linan :)

Longerlina för häst blir alldeles för klumpigt för liten hund, speciellt när man går med två hundar.

Inte över 200 kr st :) 

Nobby jag hade innan har utgått får jag bara fram, den var toppen annars :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

#1 Tack men jag hade plattare den jag hade. Tyvärr har zoo.se på tok för dyr frakt :( Ligger på 69 kr :(

RosaMoln
0

#2 Okej, oj jag kollade aldrig fraktalternativen utan enbart vilka som hade av märket nobby. Hoppas du hittar någon bra som du trivs med. Själv använder jag en som är i typ gummi så har inga bra tips :)

Fridaaaa
0

#3 Inte så glad för plast/gummiaktigt, tycker det blir halare och inte så skönt :(

Fridaaaa
0

#5 Fel hake tyvärr. Och opålitlig sida (enligt mig) tack ändå :)

parsley
0

Jag har gjort den här till liten hund och använt paracord. Det kanske kan vara ett alternativ om du inte lyckas hitta en lina att köpa.

http://www.harligahund.se/2016/07/01/gor-din-egen-langlina/

Fisherling
2

I vår familj har vi alltid kört på tunna båtlinor. Inte plast men tål att bli blöta och man väljer själv längd, och så är det bara att få valfritt spänne fastspänt. Den linan vi använder nu är över 15 år gammal och fortfarande fräsch.

Fridaaaa
0

#8 Tack men se #0 Igen :) 

#7 Tack men vill som sagt inte göra egen av olika anledningar :) Sån lina som syns där, har jag en men tycker inte den är så skön att hålla i.

Vinternos
0

https://www.djurkompaniet.se/hund/hundtraning/sparlinor/sp-229-rlina-band-orange15m

BGB-hake, 15m, platt, oerhört stark lina. Dock kanske aningen bred till liten hund, beror väl på hur liten hunden ifråga är.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Fridaaaa
0

#10 Tack men 15 mm tycker jag är för brett.  Samt för långt, ska ha 5-8 meter.
Det är två hundar på 3,5 kg resp 4,8 kg.

Turast
0

#11 den i #10 går ju att klippa av, verkar inte ha ngt handtag

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Fridaaaa
0

#12 Jo vet men för bred ändå, och då blir det ändå att jag måste göra en egen av den andra vilket jag inte vill :)

hemul
8

Men släng det som blir över då. Det måste vara jobbigt att ha så specifika krav hela tiden. Hittar du någonsin något du kan acceptera? Det är inte menat som kritik, jag undrar verkligen.

Fridaaaa
1

#14 Det gör jag många gånger. Onödigt att slänga, och som jag skrivit flera gånger nu, så är den för bred.  
Onödigt att köpa något man inte trivs med? Tror inte jag du heller gör. Då slopar jag hellre.
Och jag tror det går att finna, så söker vidare.

Köper ju ingen lina som inte är skön att hålla i eller som är klumpigt. Haft 15-18 mm och det är för brett när jag går med två hundar och för brett till så små hundar tycker jag personligen men säkert smaksak.

hemul
3

Nej, jag köper det jag behöver även om jag inte kan hitta det optimala om det är frågan om ett bruksföremål. Annars kan jag ju inte göra vad nu prylen är avsedd för. Men glöm det, vara bara nyfiken på om du någonsin hittar något som sagt.

Fridaaaa
0

#16 Ja det gör jag som sagt flera gånger. 
Och finns inte det jag söker - så köper jag inte det utan kör på andra alternativ :)
Men alla är vi olika :)