Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1205 ggr
CayKantos
0

Plugga till djursjuksköterska

Har velat bli djursjuksköterska i typ 4 år nu. Men ett års "aldrig i livet" i mitten. Men hur går det egentligen ang med att pkugga till djursjuksköterska och ha hund samtidigt? I mitt tillfälle tänker jag inte valp men MINST ett år gammal hund. Gärna äldre, beroende på när jag väljer att pkugga/kommer in. Vad är era erfarenheter?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

isabella93
2

Det verkar vara väldigt vanligt att ha hund bland studenterna på SLU i Uppsala. Det finns t.ex. särskilda hundgårdar att använda under dagtid för studenter på veterinär- och djursjukskötarprogrammen och flertalet av studentbostäderna är djurtillåtna. Så det ska nog inte vara så svårt att ha med hund dit. Har själv hundar och läser på universitetet samtidigt och det är inga problem, de flesta dagar har vi bara 3-5 timmars föreläsning eller laboration, resten är självstudier.

CayKantos
0

Ja det är så jag också har känns men hade ingen aning hur det vanliga universitet skilde sig från en mer medicinsk plugg. Men skönt med ett svar! Tänkte jag skulle maila in och fråga skolan lite om hur dagarna ser ut också!

Instagram

tulinia
0

#2 det brukar gå att hitta scheman från förra årets kurser. Jag läser på Stockholms universitet och jag letade upp "mitt schema" fast förra året för att få en hint på hur det skulle funka med hund.

CayKantos
0

#3 hittar bara "ramschema" https://student.slu.se/studier/kurser-och-program/program-pa-grundniva/djursjukskotare/ kolla under "ramschema" men inget tidsschema

Instagram

RosaMoln
0

https://student.slu.se/studier/kurser-och-program/kurser/?sprak=sv&anmkod=10212.1617 Under fliken schema ser du första kursen de vade nu under hösten :)

Em_
0

Jag skaffade en unghund som blivit kvar i en kull till ett sommarlov. Han var nästan ett år när skolan började igen. Det har fungerat bra, hade nog lite tur för ensamträningen var aldrig något problem med honom. 

Vet inte hur det är med just det programmet, men de flesta vårdprogram brukar ha en del praktik på olika ställen. Kanske är värt att försöka kolla upp så du är förberedd :)

CayKantos
0

#5 Tack så mycket!!

#6 Ja hade tänkt att skriva skolan. Ska nog först plugga till 2019

Instagram