Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 745 ggr
Vovisch nr2
0

Löss

Upptäckte att Pixie har löss när jag badade henne idag, har precis behandlat med Stronghold. Ska vara hundvakt imorgon kväll och undrar om det är för tidigt att låta den hunden och Pixie träffas?

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

[Nalle-]
0

Jag hade då inte vågat. Var länge sedan jag hade en hund med löss nu, men visst ska de behandlas fler än en gång för att vara säker?

russin
0

Eftersom du även troligtvis har löss även i hemmet, vilka inte dör med Stronghold utan tar sin lilla tid att dö på, så absolut inte ta hem någon främmande hund än på ett tag.

Vovisch nr2
0

Okej, tack för svar. #1 Som jag uppfattat ska de dö efter första behandlingen och sen ska de andra vara som förbyggande, är dock inte säker men om det skulle stämma var min fundering om ett dygn är för kort tid för dom att dö. Vi har tvättat hennes filtar osv men såklart kan de ju finnas på andra ställen..

Så tråkigt att vi inte kan passa hunden då. :/

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

russin
0

#3 - lössen på kroppen dör efter första behandlingen ja, men det tar mer än ett dygn för dom att dö 🙂 Medlet måste hinna sprida sig över hela kroppen och lössen måste bita för att få medlet i sig.