Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1586 ggr
Hiro
0

Snabbast leverans?

Ska beställa från bitiba eller zooplus, vem av dem levererar snabbast?

Hiro
0

På deras hemsida står det samma sak (samma leveranstider) tänkte på personliga erfarenheter och inte mist för er som inte bor i en storstad utan lite mer i typ i ett samhälle som jag :)

Fridaaaa
0

Bitiba har varit snabbast för mig :)
bor ute på landet

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hiro
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är väl egentligen vad man kan kolla på, postnord har fifflat bort många av mina paket tidigare och åkt två gånger genom sverige men är dpd då bättre?

Hiro
0

Okej tack #2 :D

Fridaaaa
0

#3 Postnord fungerar för mig med bitiba men inte zooplus
Dpd måste jag hämta ut, men nog olika hur man bor.

Lona
0

Dpd strulade rejält den gången jag beställde frakt via dem - men det kan ju varit en engångsföreteelse. Schenker har funkat prickfritt och framför allt så ställer de INTE av paketet vid dörren om jag inte är hemma. Jag hämtar hellre på ett utlämningsställe än har ett genomblött paket som stått i regnet flera timmar… Annars tycker jag att både Bitiba och Zooplus har bra service och snabba leveranser, Bitiba brukar dock ligga snäppet lägre prismässigt :-).

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Agda
0

Tror att paket från zooplus brukar komma hit inom 10 vardagar efter att det är skickat (jag bor på landet i Jämtland). Som jag fattat det skickas deras paket från Tyskland.

Förr var det lite strul, paketen hamnade på utlämningsstället 2 mil bort istället för det 3 km bort (och en gång hamnade det 4-5 mil bort). De sista två åren har dock paketen alltid levererats hem med postbil. Oavsett vilken leverantör som jag har valt.

Odietamo
0

Alltid haft snabba leveranser med zooplus. Max 3 dagar alla gånger. Inga problem alls och hemkört till dörren.

Hiro
0

Hmm okej

isblixt
0

Jag har inte beställt från bitiba ännu men beställer alltid foder till hundarna från zooplus. Beställer ungefär en gång i månaden och har alltid paketet inom 3 dagar från beställningstillfället. Det gäller dock att någon är hemma som kan ta emot paketet annars skickas det till närmaste utlämningsställe alternativt att man får beställa ett nytt utlämningsdatum. Det dumma med det är att vi jobbar skift och har inte alltid möjlighet att vara hemma hela dagen för att vänta på paketet. Jag är dock supernöjd med zooplus priser och leveranstid.

Fridaaaa
0

#10 Gäller att ha bra personer på posten med. Här ljuger dem ofta och säger att man inte är hemma trots att man varit det :/ Just från zooplus :/

russin
0

Bitiba och zooplus tillhör samma koncern 🙂

Fridaaaa
0

#12 Fungerar uppenbarligen inte lika bra via zooplus som bitiba ang leverans i alla fall :P

russin
0

#13 - för mig har det kommit fram lika fort oavsett bitiba eller zooplus, så har inte märkt någon skillnad alls.

Fridaaaa
0

#14 Bitiba kommer 1-2 dagar snabbare. och där kommer det hem till dörren via posten men zooplus brukar posten säga "Ni var inte hemma"; varit så varje gång senaste tiden. Så beställer mer från bitiba nu, synd är bara att de inte har till smådjuren där.

isblixt
1

#11 Fast det har ju inte alls med zooplus att göra… postnord är one of a kind nu för tiden men jag har aldrig under 4 år stött på problem just med zooplus.

Fridaaaa
0

#16 Någon koppling är det, för sker enbart med dem.  Något som brister i kommunkationen eller ja något, för händer enbart med paket från zooplus, aldrig med andra paket, vilket är märkligt,

lizton
0

Bitiba har varit snabbast.

russin
0

#15 - mina zooplusgrejer kommer alltid till dörren, så då är det nåt strul med dina postkillar.

Fridaaaa
0

#19 Fungerar med andra företag, enbart Zooplus som är krånglat, så är något mellan zooplus och posten som det brister här på något sätt.

isblixt
0

Fast det är väl så att från Tyskland skickas paketet från zooplus med DPD i vanliga fall? Vad skickas bitiba-paket med till Sverige?