Hundar iFokus

Hundar

Etikettdebatt
Läst 1331 ggr
RosaMoln
0

Valpsjuk

Är så fruktansvärt valpsjuk just nu och sitter och tittar kennlar för kommande ras även om det lär dröja flera år till dess 😃

Min plan är en Flatcoated retriever i framtiden, så nu undrar jag. Ni som precis som jag sitter och längtar efter valp men inte kommer att skaffa än på länge. Vad har ni för framtidsplaner vad gäller ras? Eller har ni kanske flera raser som är intressanta för tillfället?

EllenF
0

Åh jag förstår dig precis! Hade tänkt skaffa ny valp relativt snart men det kommer bli uppskjutet pga nytt jobb.. Men försöker se det positivt eftersom jag ändå är så kluven i rasvalet. Mina två favoriter just nu är sheltie och papillon, men även dvärgschnauzer har kommit upp som en bubblare. Kelpie är min drömras men det får vänta till senare i livet. Har tänkt både träna och tävla agility, träna nosework och lydnad och kanske tävla även där om blivande vovven tycker det är skoj :) Vad har du för framtidsdrömmar med din blivande flatte?

RosaMoln
0

#1 Trist att du får skjuta lite på det, men den som väntar på något gott.. ;)
Härliga raser du funderar mellan och roliga aktiviteter!

Framtidsplanen för flatten är spår, apportering, lydnad och agility. Sen kommer jag förmodligen prova på fler saker också bara för att jag är nyfiken på vad hunden uppskattar :P Blir nog lite tävling i diverse grenar med för skojs skull (har noll tävlingsnerver)

EllenF
0

Ja det är inte lätt i denna rasdjungeln faktiskt.. även fast man har en rätt klar bild av vad man vill ha så ska man ju känna för rasen också. Vad roligt! Apportering verkar så himla kul! :) ja jag har inte heller de bästa tävlingsnerverna, men rätt bra att ha som morot i träningen :D annars kan man lätt bli lite bekväm haha.

Therese
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den vuxna hunden är min grabb. Idag var vi hos min svärmor som är uppfödare av rasen och guess what. Hon fick en kull på nio valpar för tio veckor sen och har tre osålda, att jag inte tog med mig alla hem! Blev alldeles förälskad!

RosaMoln
0

#3 Ja visst är det en djungel xD Köpte en engelsk springer men han har glömt att läsa rasbeskrivningen för inte apporterar han och vatten ogillar han. Så jag hoppas väl på lite mer tur med framtida flatten ;) Har tävlat en gång med nuvarande hund i lydnad och ska försöka mig på det igen med de nya momenten i nästa år, som du säger bra morot :D #4 Jisses, livsfarligt att hälsa på där det finns valpar när man inte ska ha någon >.<

EllenF
0

Åh springern verkar vara en så himla trevlig,rolig och glad ras? :) vem vet, han kanske kommer på det där med vatten ;)

Frida B
0

Nu har jag ju precis skaffat mig en kelpie, men om många år så blir det en aussie. Vet kennel och allt, men det blir om minst 6 år haha!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

RosaMoln
0

#6 Ja det är en jättego ras! Och förhoppningsvis ska vi väl lära honom att simning är kul ;) Apportering går framåt där med men krävs massor av tålamod för att han inte ska tröttna så vi kan inte träna det så ofta. Men i övrigt en väldigt lättlärd hund som älskar att vara med ^^, #7 Åh så mysigt, kelpies är så fina (att titta på, skulle aldrig äga en xD). Vad har ni för framtidsplan ihop? :D Och aussie är en drömras för mig, finns nog inget finare men det passar mig inte personlighetsmässigt ^^,