Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 929 ggr
leonbergerforlife
0

bajsar löst

hej! fick hem min valp igår och han har bajsat löst varje gång vi är ute. Är det något fel med honom eller hans mage? 🤪

Changrila
0

Det kan helt enkelt vara så att han får mat som inte passar honom.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Karmatarerskanise
0

Prata med uppfödaren. Denne vet ju om det varit så innan flytt.

Jaguar_
2

Det är en stor omställning att komma till ett nytt hem och förlora det den är van vid. Så stress är nog med i bilden. Det kommer bli bättre och bättre med tiden, men det är alltid bra att höra med uppfödaren om tips och trix. Ris är alltid bra vid dålig mage tills det är fixat. Mat ändringar? Ny mat? Då kan det vara detta med och det kan vara så att valpen inte går ihop med den mat den får och där får man hitta ett foder som fungerar.

Hoppas det löser sig och ta det bara lugnt. Gör inte för mycket utflykter första tiden och låt valpen känna in sitt nya hem och er först. 🙂

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Zadeira
0

Jag tänker att du precis har fått hem honom och det är en stor omställning med massa nytt som kan påverka en mage. All form av stress, både bra och dålig, kan göra valpen lösare i magen. Fråga uppfödaren om valpens mage var likadan hos den. Det är inte heller dumt att vänta ett par dagar och se vad som händer när valpen bott in sig hos er och känner sig hemma lite bättre.

leonbergerforlife
0

Vi ger honom samma mat som uppfödaren så de är nog inte maten de handlar om. Jag skickade till henne och hon bad oss ge honom lite A-fil så skulle de bli bra om några dagar ☺️

Changrila
0

Min valp bajsade också löst första dagen, med mina mått mätt. Bytte mat och då blev det bra, så tja, bara för att de äter samma som hos uppfödaren så behöver det inte vara perfekt.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm