Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 8209 ggr
majhefsticar
0

Japansk Spets

Hej ! Jag undrar om någon här äger en japansk spets? :)

Odietamo
0

Har ägt en =) fantastisk ras.

tiger tok
0

Känner en som har en, underbara hundar!!

[Forest]
0

Tips är kolla in denna sida :) http://spetsarochurhundar.ifokus.se/

Jag själv äger jag ingen själv känner bara två och tycker dom är trevliga små hundar :) Hoppas att någon ser tråden och kanske kan beskriva hur deras jappe är :)

fackdack
0

jag har en akita Inu hon är bara helt underbar hon älskar barnen och är bara gudomlig. dock hör hon när hon bara känner för det så tålamod räknas här ;) men väldigt smart ! och jätte gosig. kanske att hon inte lyssnar så bra en är nog för att hon är bara ca 3 månader gammal ! Men hon är ändå helt underbar !!

Fisherling
2

#4 Japansk spets är en ras, Akita Inu är en annan. Bara så du vet :)

fackdack
0

Akita är en hundras från Japan. Rasen räknas till de asiatiska spetsarna.

fackdack
0

;)

LinaK
4

#6 Men tror att trådskaparen ville ha info om rasen japansk spets, den lilla vita spetsrasen

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

fackdack
0

Ah haha dum jag är :') den har jag faktiskt inte mycket information om bara att den e väldigt fin :)

majhefsticar
2

Tack för svar! Jag förstår att du misstolkade "japansk spets". Det är ett rätt dumt namn på en ras - när det finns flera japanska spetsraser! Sen är inte japansk spets från Japan ursprungligen ens :P Den kom till Japan från Ryssland om jag inte minns fel. Så det är mer en arktisk spets. Skulle gärna vilja se bild på din akita ! #4

parsley
0

Jag tror den påminner en hel del om de mindre tyska spetsarna, kleinspitz och mittelspitz. Om den gör det så är det en fantastiskt trevlig hund, följsam och relativt lättlärd och lättmotiverad. Pälsen är ljuvlig att gosa med och hunden håller sig dessutom ren på egen hand. Den kan vara ute i lera och oväder utan att bli speciellt smutsig. Det räcker att borsta genom den med jämna mellanrum så den inte tovar sig och behåller sitt fluff. Tror inte att den är speciellt skällig och vaktig heller. Definitivt en ras jag skulle kunna tänka mig. 

Har du frågat på spetsar och urhundar iFokus också ifall det finns någon japansk spets där?

Denna kommentar har tagits bort.
fackdack
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och nu laddades den upp ufff krångligt allt :')

majhefsticar
0

Så himla fin! !

Karmatarerskanise
3

#16 Jag rensade bort lite inlägg nu. Du får gärna göra en tråd om din hund. Just den här handlar om japansk spets.

HLexie
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en japansk spets😊 Bilden är från ett tag sedan, sen är hon bara 6 månader☺️