Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
Läst 2069 ggr
Soffatoffel
1

Clownmöte i skogen

Måste bara berätta om dagens händelse.

Clownerna har nu spridit sig och har nått staden jag bor i, och idag när jag var på skogsprommis med hunden så börjar hunden skälla som en tok. Trodde det bara var något fallande löv eller något, men tillslut ser jag hur någon klädd som en clown springer runt i skogen. Blev ju livrädd eftersom att man har hört att de gått till attack osv, men vovven skall som en galning så clownen vågade nog inte komma nära haha. Kopplade fast hunden och sprang ut ur skogen, och vi kom u levande iallafall haha. Nu i efterhand skrattar jag lite åt det, men skulle inte vilja träffa på en clown igen :P

Ford -57
0

Ja, d e ett jä-la psykopatbeteende, d här me clownerna, bäst me ett bollträ me på prommisen.

hemul
0

Fy vad läskigt! Jag hade blivit skiträdd! Även utan att ha hört allt som varit på nyheterna på sistone. Jag menar, ranta runt ute i skogen för själv i clownkostym är inte riktigt normalt under några omständigheter.

[tk1971]
4

Usch. Jag skulle ha blivit skräckslagen. Vad är det för konstig clownmani egentligen?! Jag vill verkligen inte möta nåt sånt när jag är ute. Jag är rädd att detta kommer att explodera under Halloween.

IngaTrnqvist
1

Usch, vad hemskt! Var en som såg två clowner på joggingspåret här igår kväll, sjukt glad att de inte kom på onsdagskvällen när jag och Brownie var ute och sprang. Vågar mig dock inte dit på ett tag, tycker det är jätteobehagligt allt med detta.

TjockaBerta
6

Ibland önskar jag mig en större hund

>>>Malum domesticum<<<

[Wildfire]1
1

Ja det är rätt skönt att man har en schäfer, dom skulle inte ens våga skrämma oss :)

[tk1971]
0

Mm… undrar hur min 5-kilosterrier skulle reagera. Hon som älskar alla människor. Jag tror inte att jag skulle ha nån hjälp av henne. Jag får nog förlita mig på min (lagliga!) spray - som jag tyvärr ofta brukar glömma hemma…

Soffatoffel
0

Såg att det föressten kom upp en artikel om samma clown som varit och härjat vid min skol dag också. Bor precis intill min skola så det är samma skog som jag är ute med hunden i som är ovanför skolan.

Här är länken till artikeln:

http://www.st.nu/vasternorrland/sundsvall/nytt-clownfall-satte-skrack-i-engelska-skolan-ingen-ska-skramma-mina-elever

Wellcraft
0

Fult beteende. Själv är jag inte särskilt nervös, dels för att jag mitt humör i sådana situationer brukar avskräcka och dels för att jag har två hundar som inte uppskattar skumma människor. De hade blivit galna om vi såg en clown.
Men förstår inte grejen med det hela, det är bara fult.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

JoannaLi
0

Oj, jösses i helskotta. Arrak hade blivit svinförbannad om någon bara dök upp sådär. Men, tja, är det en nackdel? Han låter ju som en 70-kiloshund när han blir arg, och så är han svart och av något större variant… 😃

Men ja, sjukt fult beteende. Det handlar väl om att man nu har gjort det till ett "okej" beteende att härja på, så då gör folk det. Vi diskuterade tidigare de som blivit skadade av det här, och jag tror att det är folk som har velat göra det ett tag nu, men som nu får ett "okej" utlopp för det, och därmed gör det förr. Gruppmentaliteten är stark inom människan… 😡

Snuffles
0

Min hund skulle anfalla om en clown försökte röra mig, han väger bara 4 kg men han har hoppat upp och bitit min bror i benet för att han slog mig, och min bror började gråta så min hund är ganska stark i munnen.

Turast
0

Mina hade nog blivit skogstokiga. Känner mig säker med en stor svart kh collie som ogillar män (=grova skall så fort något som liknar man verkar hotfullt) och skyddar mig i alla lägen och en aussiegalning som kan slå om och blir riktigt arg vid hot som fortsätter mot en och hon triggas ännu mer av collien ;)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

belliiboii
0

Jag har en rottis hane på 50kg som vi låtit bita lite kudde med vår tränare ibland så jag vet att han kan bita fullt och jääävligt hårt, sen efter MH så känns det som att han aldrig skulle lämna min sida i en sån situation och han skulle nog absolut INTE tillåta någon nära mig. 

Men jag är ändå LIVRÄDD, vad ska jag göra om det skulle vara 2 clowner eller en clown med något sorts vapen? Jag litar såklart fullt på att Alpha skulle skydda mig, men känns ju som att man inte ens känner sig säker trots en rottis.. Är verkligen livrädd för detta och har sån himla ångest över denna clownepedemi…😭

Karmatarerskanise
0

Tyvärr använder folk vapen idag. Jag hade inte låtit min hund skydda mig. Blir hellre skadad eller dödad själv än mina djur.

Jag undrar hur många som faktiskt är ute efter att skada och hur många som vill skrämmas utan våld. Det har ju blivit helt hypat nu i medier. Folk är hysteriska och pratar om att bära vapen.

Joyous
0

Riktigt obehagligt! Jag är en person som nattvandrar och trivs med promenader i mörkret och jag tänker sällan på riskerna, men sen får man sig en tankeställare när man hör om allt sjukt som händer. Grejen med sånt här är att vissa människor tenderar att "haka på" för att det är kul. De är inte ute efter att skada men tänker inte på konsekvenserna som blir när de skrämmer människor. Humla får inte bitas men råkar en hotfull clown fastna mellan tänderna på henne så kommer jag nog inte bli sådär jättearg faktiskt…

hemul
0

#15 Samma här! Ofta ute och går eller cyklar runt midnatt eller senare. Trots det har jag bara råkat ut för en läskig grej, förra vintern. Var nog aldrig farligt men jag blev rädd. En uteliggare med blodigt ansikte, inte skadad utan såg ut som om han hade ätit rå lever, som närmade sig hukande och MORRADE.  Freddy Krueger-vibbarna var påtagliga! Underligt nog lyckades jag behärska mig och gå lugnt därifrån, men jösses så det kändes mellan skulderbladen. Tittar numera noga om jag går på samma ställe. Det är en gammal ambulansinfart vid nuvarande närakuten här i stan. Man kan liksom gå under tak några meter och det var det jag gjorde. Men inte nu längre, nu går jag utvändigt. Jag hade nog klampat in i Freddys sovrum.

apportbocken
1

Men usch vad tråkigt! Synd att det finns folk som har sådana fruktansvärda russinhjärnor.

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

mejamylove
0

Det är ju hunden som får skiten om den skulle försöka skydda tyvärr, känns som en lose/lose för alla parter inblandade… har värsta clownrädslan också så det hjälper inte direkt… även om jag vet attt min äldsta hund skulle slå om och gå från snällast i hela världen till blodtörstigt monster…

Turast
0

Vill förtydliga mitt svar: jag känner mig säker för att mina förmodligen skrämmer iväg hotet - skulle INTE låta dem gå till attack om jag kan förhindra det. Blir hellre skadad själv än får mina hundar skadade.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Wellcraft
0

#19 Säger detsamma.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

ipopuma
1

När man står där i valet o kvalet vet jag inte vad jag hade gjort faktiskt. Igår promenad slängde jag inte bajspåsen o lät den ena hunden gå lös så jag hade ngt slags skydd. (fast med våra f*****e regler åker jag väl fast på det) Men tror om det skullle hända mig hade jag bara hyperventilerat och skrikit. Känner mig inte ett dugg säker att ha min riesen me mig ser bara framför mig hur hon får en kniv i sig o min lilla o unhhunden vilka ergarenheter de få. Lilla som redan är lite osäker o unghunden där livet ska vara pedagogiskt. Funderar dock att ta med mig ett ridspö ut… Men för mig som redan är mörkrädd liksom tack nu känns ju allt så mkt bättre……

Wellcraft
0

Min kompis hund skrämde iväg en clown, En BC mix.
Jag tror dessa clowner har respekt för hundar, för under masken är det en normal människa - och en normal människa brukar inte vilja gå på en eller flera hundar som ser hotfulla ut.
Om inte annat märker man ju det rätt fort.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

hemul
0

Duktig vovve!

Jag har inte sett nån clown, men blev skrämd av andra märkligt utstyrda figurer härom kvällen. Kanske blev jag rädd för dem p.g.a. clownerna. Gick hem genom en väldigt långsmal park som man bara kan ta sig ur på ett par ställen och hör ett konstigt ljud. Får syn på två svartklädda figurer med svarta masker som fäktas mellan träden på ett väldigt mörkt ställe. Det var klirret från värjorna jag hört. Det är två parallella stigar som går genom parken, så jag förflyttade mig snabbt till den andra, längre bort från dem, och fick häng på ett par med en stor rottis. Tur som en tokig - vi var de enda som var i parken. När vi kom i höjd med stridstupparna så jag en tredje kille utan mask som liksom övervakade det hela och att de hade såna där "korkar" på värjspetsarna.

De tränade väl bara. Men är det inte märkligt att göra det i mörkret i en offentlig park? Ivf kändes det inte som läge att passera två maskerade individer som viftade med blanka vapen på nära håll… 😕

Vizzla
0

Här uppe i norrbotten har det inte rapporterats om några clowner än. Funderar på personerna som gör detta. Känns inte som reko personer direkt. Om man vill skrämmas - vad har man för fel i huvudet då? Om man begår brott i clownklädsel bör polisen synas mycket mer ute för att stävja detta. Det är olagligt att hota, misshandla, skrämma eller jaga folk. Känns som sjuka personer som gör sånt.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf