Kan man?
Hej! Det är så att jag har en vän till mig som har en hundvalp. Hunden är 3 och snart 2 veckor. Men den har inte tagit sin andra spruta än. Enligt henne vad hon sa så kan man inte ta sprutan efter 13 veckor. Stämmer detta.
Jodå visst kan man ta den ändå :)
Menar du att hunden är 3 månader och 2 veckor eller 3 år och 2 veckor?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jo det kan man, inget problem. Min vet vill vänta tills efter han fyllt 13 veckor innan min valp ska få sin spruta i enlighet med deras regler… Har beställt tid veckan mellan 13 & 14.
#1 förlåt att jag var otydlig. Valpen är 3 månader och snart 2 veckor:)
#3 Misstänkte det. Men hälsa din vän att h*n kan boka in tid, bra om personen gör det så fort som möjligt :)
Hon hade tänkt att boka tid på måndag så så under den veckan då
Hon hade tänkt att boka tid på måndag så så under den veckan då
Står överallt att man bara kan ta den innan 13 veckor. Min vän blir riktigt osäker nu. Kan man vaccinerad efter 13veckor eller finns det någon max? Bör man avmaska svampen först?
#7 Ja hon kan vaccinera efter 13 ceckors ålder
Finns inget max egentligen.
Jag brukar inte avmaska innan
Hunden ska vaccineras 12 veckor sedan en påfyllnadsdos vid 1 år min veterinär sa att man brukar sen gå och vaccinera var 3e år iallafall me det vaccin mina hundar fick, det finns inget punkt och pricka dock jag kom 2 veckor för sent en gång och jag berätta även det för veterinären men han sa att det inte var någon fara det är bara riktlinjer men man ska försöka hålla det så gott som det går så länge det blir av så 😉 lite rörigt inlägg kanske men så har jag uppfattat det.
#7 och för att förtydliga, det är absolut inte så att du bara kan göra det punkt o pricka vid 12 veckor utan blir du försenad är det ingen fara Så vitt jag förstått det av min veterinär. Avmaska kan du göra men gör det inte för mycket bara du kan googla om det, fråga uppfödaren om hon avmaskat valpen också