Åh va smart!!
Den ser ju jätte smart ut! Lagom storlek har den också. Kanske kan vara något att fundera på till framtiden.
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Ja jag tyckte med det verkade smart och bra storlek :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi köpte något liknande för 1500 enligt reklamen skulle den vara så bra och visa rätt på en meters håll Jag tog den i fickan och gick en runda 7 km med hundarna. I appen på telefonen somna hemma med sambon syntes inte att jag hade rört mig öht Vi provade på många ställen, den funkade inte någonstans Synd, tycker jag, det hade varit en bra grej att ha
Jag tror det finns ett aber. Hur det egentligen funkar står inte förrän i slutet på sidan det länkas till från fejan.
If an item goes missing, TrackR's Crowd GPS network will help you find it. When another user of the TrackR app comes within 100ft range of your lost item, you will receive a GPS update of where your item is.
Brickan kommunicerar alltså inte via GPS-satelliter utan direkt med mobiler med rätt mjukvara som befinner sig i närheten.
Förstår jag det hela rätt måste alltså någon som använder samma mjukvara vara inom 30 meter från sändaren för ett positionen ska uppdateras. Kan möjligtvis funka på stulen cykel i stan, på dagtid, OM det är en massa andra människor med TrackR ute och rör sig och så länge cykeln befinner sig utomhus. Gissningsvis är det inte många som har TrackR. På en bortsprungen hund i skogen funkar det nog inte alls.
Har ni verkligen behov av billig GPS-spårning på hunden i skogen så har jag en idé. Jag spelar ett GPS-spel som heter Turf. Det roliga är att man ser de andra spelarna som är ute. Men skulle kunna använda en gammal mobil med ett billigt kontantkort eller jag tror man kan beställa extra SIM-kort numera för en låg kostnad. Registrera en turfanvändare för hunden. Fästa mobilen på en sele kan inte vara så svårt. I stan skulle det funka sämre, för då skulle nån säkert sno mobilen inom några minuter.😛
Det finns väl motionsappar som låter andra se ens track i realtid också. Finns nog många möjligheter. Ni kan se hur turfkartan ser ut här. Den ser likadan ut i mobilen, men uppdaterar snabbare, d.v.s. gubbarna ser inte ut att stå still för att sedan ta ett stort skutt som det blir på webben.