Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1000 ggr
lunakees
3

Hundvakt åt valp

Hej! 

Om lite mer än två veckor får min sambo och jag hem vår fina valp ❤️ Dock har vi blivit medbjudna att åka på semester i vinter i två veckor (i slutet av januari) - kan vi tacka ja eller borde vi tacka nej? Jag kan inget om sådant här då det blir vår första valp (båda är uppväxta med flera hundar, men vi har aldrig haft eget ansvar). Valpen kommer vara hos dagmatte och våra familjer kommer vilja umgås väldigt mycket med valpen. Skulle man kunna åka iväg i två veckor när valpen är drygt fem månader och lämna hos en dagmatte/familjemedlem som valpen så klart kommer ha en bra relation med? Annars tackar vi självklart nej. ❤️ / oerfarna (snart) valpägare 🌺

Zadeira
2

Det ska inte vara något problem när valpen är så stor, särskilt inte om den kommer vara hos någon den känner sedan hela sin uppväxt.

alltidnordin
2

Jag skulle säga åk. Lämnade min valp när han va 5-6 månader hos mina föräldrar/morföräldrar i lite mer än en vecka, inga som helst problem!

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

lunakees
2

#1 #2 Åh vad bra! 🙂🙂

Turast
2

Lämnade min valp när hon var 4-5 månader varje helg i en månad till tre olika personer (som hon kände) då jag hade massa studiebesök och föreläsningar på helgerna där hon inte kunde följa med. Gick hur bra som helst :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

lunakees
2

#4 Skönt att höra! Då borde det ju som sagt inte vara några som helst problem 😍

hemul
12

Ge hundvakten tillräcklig lön så hen har råd med annan mat! 😂

(Rubriken - kunde inte låta bli. ☺️)

lunakees
0

#6 Hahaha 😂

Frida B
2

Men självklart kan ni det :p :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Hornslandet
2

Ser inte heller nått problem med det, hunden kommer ju bo hos nån den känner väl vid det laget :)

[Natchie]
0

Jag ser inte heller nåt problem el fel m er 'semester plan' :) Grattis till att snart bli m valp för första ggn! :-D <3

fridarebecka
0

Ingen fara, lämna valpen till någon den är trygg hos så är det inga problem 🙂

Hahaha, jag läste också att hundvakten åt upp valpen först 😮😂

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)