Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 730 ggr
Maleficum
6

Dåtidens hundar.

Snubbla in på lite gamla hundfilmer igår på youtube, tycker det är intressant att se hur hundarna såg ut då och vad människor gjorde med dem så tänkte dela med mig några av dem om någon annan är intresserad :) Om någon har andra gamla filmer så dela gärna med dem också.

Horse And Hounds - Arabian Only (1955) Främst arabhästar men är snuttar med bla salukis som hoppar både långt och högt och en snutt med border collie som vallar ankor.

Saluki - Gazelle Hounds (1933)

Sheep Champion Trainer (1943) Border collie valpars första träff med får.

Borzoi Beauties (1934)

Irish Wolfhounds (1933)

Greyhound Training (1959)

Greyhounds In Retirement (1960)

Les Grands Danois Aka Dogs (1926)

French Alpine Troops - The St Bernard Dogs (1939)

Boxer Dogs (1961)

Lion Dogs (1935) rhodesian ridgeback

Police Dogs Training At West Wickham (1961) schäfrar

Trick Dogs (1956) tror det är samma saluki och border collie som i första filmen.

Lista med 100 olika gamla filmklipp på hundar (en del av dem jag länkat till ovan).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Nalle-]
0

Intressant! :) Nu ska jag ut men hundarna men ska kika senare idag, tycker sånt här är så spännande.

Lona
0

Åh, vad roligt att se ridgebackarna! Synd att det bara är vetefärgad som är godkänd färg numera, brindle är himla snygga och så sent som på 70-talet fanns RR i alla möjliga färger (tror dock att det bara varit vete och brindle som varit godkända när de skrev rasstandarden).

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Hornslandet
1

Innan utställning blev prio #1 för många raser.. Var riktigt ballt att se dedär St Bernarderna!

tulinia
1

Riktigt läckra filmer. Känns väl sådär att det enda som har förändrats med utställningar sedan 1940 är hundarna (till det sämre?). Människorna beter sig lika dant.