Förstår
När jag gråter så brukar min hund trösta mej.
Förstår hundarna när vi är ledsna?

ja, dom känner lätt av våra sinnesstämningar. Det gör nog dom flesta djur
Ja de märker av vår sinnesstämning genast och påverkas av att någon i flocken inte mår bra. Alfons är som en igel på mig när han märker att jag inte mår bra.

Är jag på mindre bra humör så försvinner alla djuren utom synhåll
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Dom läser av mej som en öppen bok.
Absolut :) Tror dom förstår oss mycket bättre än andra människor ibland också.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Det gör dom garanterat :) Min pappas schäfer kommer alltid och buffar med nosen på mig när jag är ledsen.
När jag är ledsen kommer ecko och ska vara jätte nära och pussas. Är jag arg lägger han sig gärna i ett annat rum;P haha!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
hunden snappar upp sinnes stämmningar snabbare än människan….och tar alltid hand om en som inte mår bra…

kul att höra 
Nu är jag helt ny här, så det är mitt första inlägg ni får säga till om ni redan pratat om detta någon annan stans.
Min man såg på TV.n att hundar hade så bra luktsinne att de kunde känna att någon hade canser. Det var en tjej som hade fått en leverfläck som hunden hela tiden luktade och nafsade på….hon gick och kollade upp den och mycket riktigt var det cellförändringar.
Sen hade de provat olika typer av tester med flera hundar då hundarna markerade på urinprov när någon hade canser, de upptäckte tom en person till som det inte visste om, de hade missat denne i sina egna tester.
Hundar hade så oerhört utvecklat luktsinne så det är
1 på 100 000 !
Jag antar att Det är inte konstigt de kan känna olika hormoner i tårar (för det kryllar av dem där) eller känna av stresshormoner i vår svett eller hur den är avvikande i olika situationer.
Ja nu ska jag även berätta att jag har två strävhåroga dvärgtaxar tikar en röd och en svart med röda tecken, de har oerhört bra luktsinne, det går med näsan i backen om det får bestämma. Pappan är europamästare på spår… jag tävlar inte men vi leker mycket luktlekar och det går inte gömma nått.