Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 642 ggr
[TheCapricorn]
0

Transport av hund via flygbolag

Hejsan!

Jag har en fråga om kostnaden angående transporten av en fransk bulldog från Sverige till Australien. Är det någon som har ett hum om hur mycket det kommer  att kosta?

ElinvBorg
1

Det verkar svårt att få tag i prisuppgifter då det beror på så många olika saker, som till exempel djurets storlek. Men förutom transportkostnaden måste hunden vara vaccinerad, ha ett pass och en transportbur måste också införskaffas. Vet inte om Australien har andra speciella regler och hunden kanske behöver vara i karantän vid ankomst vilket också kostar. Här https://www.trustforwarding.com/uk/products-services/special-services/live-animals.html kanske du hittar någon användbar information men du måste nog kontakta dem personligen för att få prisuppgifter men det blir nog inte billigt när hunden måste resa själv och det är en långresa :P

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Lizelda
0

Elin har redan nämnt flera bra saker men just transportbur kan man även hyra. Jag har aldrig gjort det men jag vet att det går :) Sedan står det ofta på flygbolagens hemsida vad det kostar.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

starcastle
1

Till Australien är det svindyrt. Räkna med från 20.000 och uppåt.

Exempel, bekanta flög från Australien till England och tillbaks för en hundutställning. 2 personer och 4 hundar kostade ca 200.000 tur och retur.
Och det var knappast personbiljetterna som kostade mest…

Enda sättet att få en exakt prisuppgift är att ringa runt till olika fraktbolag som tar hund just till Australien.

[TheCapricorn]
0

1,2&3 Tack för responsen, får ta och kontakta de personligen

Lona
1

Nu vet jag inte ens om de flyger till Australien men vi använde alltid SAS Cargo om det gick när vi skulle skicka djur på jobbet. De var proffsiga och måna om djuren, det var faktiskt så att jag på allvar övervägde att skicka även inrikesdjuren via Frankfurt eftersom det gick både snabbare och smidigare än med fraktföretag inom Sverige… Har ingen aning om prisbilden och hur SAS Cargo ligger till där men det kan ju vara värt att betala något mer för bra service, i synnerhet när det gäller långflygning av en hundvalp <3 . Kolla också med motsvarigheten till Jordbruksverket, Australien har extremt hårda regler för införsel av djur och även växter. Inte kul om valpen blir sittandes någonstans eller till och med får åka tillbaks på grund av papperskrångel…

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com