Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 899 ggr
Em--ma
0

Hur reagerar din hund???

Jo jag ska bara undra hur din hund reagerar på hästar?? Min hund springer runt (vallar) hästen och biter den i hovskägget (hoven v inte vad det heter typ jälarna).. Så hästen sparkar en knock i huvudet *det var trevligt att träffas* .. Berätta hur din hund reagerar och ge tips :D

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

SaraC
0

Han bryr sig inte särskilt. Kan stå nos mot nos och hälsa lite. Han är van att vara runt hästar, då han varit med på massor av ridturer och bott med hästar.

Om min hund betede sig som du beskriver det, skulle jag nog inte låta honom vara så nära hästar. En spark kan räcka, så är det kört.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Karmatarerskanise
0

Mina hund har aldrig sett en häst.

L8sson
0

hmm inge hon bryr sej inte om dom

KajsaM
0

Min hund har aldrig träffat en häst.

[Vargnatt-]
0

Nyfiken är han, men bryr sig inte så mycket när han fått kolla färdigt

Pomperipossa
0

Min gillar alla djur… När det är hästar i närheten så kan det ju betyda att man ska ut och busa i skogen..:)

lena1
0

snodden bryr sig inte nämnvärt….tittar efter dom bara men sitter still om vi möter dom.

zeretki
0

Min hund älskar alla djur, tycker dom är spännande. Han var liten valp när han såg en häst första gången och fick nosa lite på den. En fårskock var dock läskigare…

Kristina-
0

Vår familj har fyra hästar , så hundarna är vana vid dom och bryr sig inte om dom nämnvärt .

Freke
0

Vår lilla best träffade i somras häst för första gången?! Och den omedelbara reaktionen var att skälla och morra som han gör mot allt okänt… Sen ville han äta upp eller åtminstånde smaka på Jätte Hamburgaren på ben!!

Skämt åtsido.. Han tyckte det var ett konstigt djur i hans ögon var en Jätte Hund som inte blev rädd när man Morrade sitt värstaste?!????!!! Dagen efter samma sak men det tog lite längre tid innan han reagerade, tredje dagen han träffade hästarna var det lugnare dom fick lov att finnas till -på behörigt avstånd och han kunde gå förbi dom utan att göra utfall.

Fjärde dagen var det helt lugnt? Dom fick finnas och han kunde gå i närheten av dom han till och med luktade på benen på en av hästarna, men det blev lite jobbigt när hästen luktade tillbaks, då var det åter den där jätte hunden som inte blev rädd????

Tornerspelshästar är Jätte bra för dom störs inte av en skällande, morrande hund!

Men vi jobbar vidare med dom stora hundarna!

Mötte Vaktparaden och dom hade 2 Polishästar framför sig.. haha det var lite roligt att se hans reaktion, besten vi har "Tzar" gillar inte människor i uniform definitivt inte Poliser… haha och poliser till häst! haha det var ju bara för roligt att se!!!!

Gissa vad den lilla besten skulle vilja göra? Han tog ett TOK-Hopp mot Polis till Häst, som tur var höll kopplet, annars hade jag blivigt anmäld för Våld mot tjänsteman.. Upps!

Om ni har en hund som reagerar på hästar, testa vad han gör mot Kameler jag vet vad våran ville göra med kamelerna…

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Primee
0

Våran är uppvuxen med hästar då vi själva äger ett par. Han har tillräckligt mkt respekt för dem o vet hur man beter sig runt omkring dem. Dessutom Älskar han att följa med ut på ridturer :)

Hennum
0

vår hund har börjat med att studera hästen noga, och så fort hästen gör något, så börjar hon skälla och springa runt honom. ibland så jagar de varandra. en gång sprang hon för nära honom och fick en liten smäll av hoven, ingen hård. men det räckte för att hon skulle få lite mer respekt för honom.

hon brukar oxå kunna sitta och titta på grannens häst, speciellt då de hade en till. så fort hästarna bråkade så stod hon och skällde.

samma grannes hund är väldigt jobbig med deras häst. den är på hästen konstant och bits och grejer, hästen sparkar tillbaka men hunden ger sig inte. och det enda ägaren gör är att stå och skrika åt dom att de ska sluta.

när vår hund stör vår häst för mycket så säger jag åt henne att gå och lägga sig en bit bort utanför hagen. oftast funkar det inte med att säja i normal samtalston, så då får jag säga åt henne lite skarpare. det har börjat funka nu. så då kan hon få ligga och titta på honom, och hästen slipper hennes springande och skällande och vi kan koncentrera oss på vårt. så fort jag säger "hopp och lek" så är hon igång igen.

de här blev långt…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Klasson
0

Dom bryr sig inte, brukar följa med på ridturer